شيکاگو تريبیون: سفید پوست‌ها با افتخار به اوباما رای می‌دهند

۲۴ مهر ۱۳۸۷ | ۰۵:۰۵ کد : ۲۹۳۷ آمریکا
در گذشته خوانده بودیم مردم سفید پوست امریکا به مردی که رنگین پوست باشد رای نمی دهند، دلیل عمده آن را نیز مسائل نژادی می دانستیم. اما اکنون در گزارش ها می خوانیم مردم سفید پوست ایالات متحده به باراک اوباما رای می دهند ... نگاهی به سرمقاله های مطبوعات جهان ۱۴ اکتبر
شيکاگو تريبیون: سفید پوست‌ها با افتخار به اوباما رای می‌دهند

روزنامه ایندیپندنت سرمقاله امروز خود را همانند روزهای گذشته به بحران مالی جهانی اختصاص داده و در یادداشتی با عنوان هر اشتباهی که رخ داد به دلیل از دست دادن فرصت های طلایی بود، نوشته است، اگر به گفته های اخیر کارگزاران بورس و مبادله کنندگان ارزی توجه کنیم، این گفته را بسیار می بینیم که آنچه شاهد آنیم تنها بخشی از درد ما است یا فرصت های طلایی اقتصادی از دست رفته است و ما ورشکسته شده ایم یا روزهای سخت تر در راه است با تزریق دولتی پول خود را فریب ندهیم. به گزارش منابع مالی و اقتصادی، بیشترین بحران اکنون متوجه تولید است. به اعتقاد بسیاری از اقتصاددانان و تولید کنندگان مهمترین کسانی که از این بازار صدمه می بینند، تولید کنندگان قطعات و ادوات الکترونیکی هستند. به اعتقاد آنها ما فرصت های طلایی را از دست دادیم تا اکنون نظاره گر سقوط دائمی بازارهای خود تا مرز ورشکستگی باشیم. به گفته منابع فعال اقتصادی تا کنون 300 واحد تولیدی و تجاری فعال در بازار الکترونیک تعطیل شده اند.

 

روزنامه فایننشال تایمز سرمقاله امروز خود را نیز به بحران مالی جهانی اختصاص داده و با عنوان حرکت ملی برای نجات بازار آزاد، نوشته است، گردون براون آمده بود تا بازار سرمایه داری را نجات دهد نه آن که آن را بحرانی تر کند. پرداخت 37 میلیارد پوندی به بازار ملی و سرمایه داری جهان حکایت از دخالت مستقیم دولت در بازار دارد و برای مردم اکنون این پرسش به وجود آمده است که پس بازار آزاد دولتی چه می کند. آقای وزیر تنها پاسخ می دهد ما گام های اساسی برای نجات نظام سرمایه داری و حفظ اقتصاد بازار آزاد بر می داریم در حالی که به جز اعلام تزریق پول تا کنون هیچ برنامه ای اعلام نکرده است.

 

روزنامه بوستون گلاب سرمقاله امروز خود را به انتخابات ریاست جمهوری امریکا اختصاص داده و با عنوان اوباما برای ریاست جمهوری نوشته است، ژانویه آینده رئیس جمهوری جدید در حالی به ریاست جمهوری انتخاب می شود که اعتمادها به مقام ارشد دولت کم شده است. افزایش بحران اقتصادی امریکا که کشور را تا مرز ورشکستگی کشانده، کاهش امنیت نظامی و کاهش امنیت عمومی همگی مواردی است که رئیس جمهوری امریکا با آن مواجه است. اگر باراک اوباما رئیس جمهوری امریکا شود، با وجود تجربه کمی که در مقام اجرایی کشوری دارد، آیا می تواند فکری برای مهار این بحران ها بکند. ایشان می داند که بدون برنامه راه به جایی نخواهد برد.

 

روزنامه  شیکاگو تریبیون نیز سرمقاله امروز خود را به بحث رقابت های انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده اختصاص داده و با عنوان سفید پوست ها با افتخار به باراک اوباما رای می دهند، نوشته است، در گذشته خوانده بودیم مردم سفید پوست امریکا به مردی که رنگین پوست باشد رای نمی دهند، دلیل عمده آن را نیز مسائل نژادی می دانستیم. اما اکنون در گزارش ها می خوانیم مردم سفید پوست ایالات متحده به باراک اوباما رای می دهند این بار نیز مسائل نژادی را دلیل آن می دانیم. چرا مردم امریکا با یک هدف استدلال خود را برای انتخاب رئیس جمهوری رنگین پوست، تغییر داده اند. پاسخ آن مشخص است. مردم امریکا معتقدند اوباما حرف های بسیاری برای گفتن دارد و این باعث می شود که ارتباطات نژادی و قومی امریکا با دیگر اقوام و نژادهای دنیا بیشتر شود و جایگاه ایالات متحده بهبود یابد.   


نظر شما :