استرالیا ایران را تحریم کرد

۲۴ مهر ۱۴۰۳ | ۱۲:۱۹ کد : ۲۰۲۸۸۱۸ سرخط اخبار

دولت استرالیا در همراهی با غرب و آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه پنج فرد ایرانی به بهانه ارتباط با برنامه موشکی ایران اعمال کرد.

به گزارش خبرآنلاین «پنی وانگ» وزیر امورخارجه استرالیا امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد دولت این کشور تحریم‌های اقتصادی را علیه پنج فرد ایرانی که با برنامه موشکی تهران در ارتباط هستند، وضع و آن‌ها را از ورود به خاک استرالیا منع کرده است.

وی در ادامه با تکرار ادعاهای نخ‌نما شده غرب علیه سیاست‌های منطقه‌ای ایران مدعی شد گروه‌های مورد حمایت تهران در منطقه هر روز در حال استفاده از موشک‌ و سایر تجهیزاتی هستند که از سوی ایران تامین می‌شود.

وزیر امورخارجه استرالیا همچنین به تکرار ادعای بی‌اساس غرب مبنی بر استفاده روسیه از موشک‌های ساخت ایران در جریان جنگ با اوکراین پرداخت و گفت تحریم‌های جدید ۲ مدیر و یک مقام ارشد سازمان صنایع هوافضای ایران، مدیر گروه صنعتی شهید باقری و مدیر بازرگانی گروه صنعتی شهید همت را هدف قرار داده است.

تحریم‌های استرالیا علیه این پنج نفر پس از آن اعمال می شود که اتحادیه اروپا و انگلیس نیز روز گذشته در حمایت از رژیم صهیونیستی تحریم‌هایی را علیه ایران در واکنش به حمله موشکی اخیر تهران به سرزمین‌های اشغالی و همچنین ادعای ارسال موشک‌های ایران به روسیه اعمال کردند.

«اسماعیل بقائی» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، وضع تحریم‌های جدید از سوی اتحادیه اروپا و انگلیس علیه تعدادی از اشخاص حقیقی و حقوقی ایرانی به بهانه‌های واهی و بی‌اساس را، اقدامی ناموجه و مغایر با موازین حقوق بین‌الملل، به‌ویژه حقوق بشر دانست و به‌شدت آن را محکوم کرد.

او با رد ادعاهای مربوط به فروش موشک بالستیک از سوی ایران به روسیه اظهار داشت: موضع جمهوری اسلامی ایران در رابطه با منازعه‌ی اوکراین، صریح و اصولی است کما این‌که ایران از همان ابتدای درگیری ضمن مخالفت با جنگ و تاکید بر احترام همه کشورها به تمامیت سرزمینی و حاکمیت ملی یکدیگر، خواستار  راه‌حل دیپلماتیک جهت حل‌وفصل اختلافات روسیه و اوکراین بوده است. با وجود این، متاسفانه برخی کشورهای اروپایی و انگلیس بدون ارائه سند و مدرکی، مدعی مداخله‌ی نظامی ایران در این منازعه شده‌اند که کاملا مردود است.

بقائی همچنین اتهام‌زنی اتحادیه اروپا و انگلیس به ایران را مزوّرانه و تلاشی برای انحراف افکار عمومی از مهم‌ترین مساله روز، یعنی نسل‌کشی مردم فلسطین و جنگ‌افروزی رژیم صهیونیستی در منطقه غرب آسیا توصیف کرد.


نظر شما :