مرگ‌های مشکوک در بیمارستانی در رومانی

۱۹ مرداد ۱۴۰۳ | ۱۲:۰۱ کد : ۲۰۲۷۶۱۰ سرخط اخبار

دو پزشک و یک پرستار بیمارستانی در «بخارست» -پایتخت رومانی - در ارتباط با مرگ‌های مشکوک در بخش مراقبت‌های ویژه این بیمارستان بازداشت شدند.

به گزارش ایسنا، در اواسط ماه آوریل، ۱۷ نفر طی چهار روز در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان «سنت پانتلیمون» جان خود را از دست دادند.

دو پزشک بازداشت‌شده متهم به «قتل عمد و تلاش برای قتل» شده‌اند و پرستار بازداشت‌شده نیز به دلیل «شهادت دروغ» تحت پیگرد قانونی قرار گرفته است.

دادستان‌ها ادعا کرده‌اند که این جنایت از پیش برنامه‌ریزی شده بوده است و این دو پزشک به طور عمدی دز نورآدرنالین بیماران را به شدت کاهش داده‌اند که این موضوع منجر به ایست قلبی-تنفسی در بیماران شده است.

به گفته یکی از دادستان‌ها، یکی از متهمان آگاهانه دز نورآدرنالین را برای بیماری که در وضعیت بسیار وخیمی قرار داشته، کاهش داده است.

این سه مظنون به دست داشتن در قتل بیماران بستری در بیمارستان «سنت پانتلیمون» برای ساعت‌ها توسط کارآگاهان جنایی و دادستان‌ها تحت بازجویی قرار گرفتند. پرستاری که در این پرونده بازداشت شده است در سه باری که به‌عنوان شاهد تحت بازجویی قرار گرفت، به بازپرسان دروغ گفت.

به گزارش یورونیوز، پس از حدود چهار ماه که از افشای این رسوایی می‌گذرد، وزیر بهداشت رومانی خواستار استعفای مدیریت بیمارستان شد.

تحقیق درباره مرگ‌های مشکوک در بیمارستان «سنت پانتلیمون» در بخارست پس از آن در ماه آوریل آغاز شد که یک پرستار در بخش مراقبت‌های ویژه ادعا کرد که ۱۷ نفر در سنین ۴۲ تا ۹۲ سال درگذشته‌اند.

«مارسل چیولاکو» - نخست‌وزیر رومانی - در واکنش به این حادثه گفت: در صورت اثبات گناهکار بودن مرتکبان این جنایت، آنان باید به زندان محکوم شوند.


نظر شما :