پسر نخست وزیر فراری بنگلادش: مادرم پس از اعلام انتخابات برخواهد گشت

۱۹ مرداد ۱۴۰۳ | ۱۲:۰۱ کد : ۲۰۲۷۶۰۹ سرخط اخبار

پسر نخست وزیر مستعفی بنگلادش اعلام کرد مادرش هم اکنون در هند به سر می‌برد و قصد بازگشت به بنگلادش را هر زمان که دولت موقت فعلی انتخابات را اعلام کند، دارد.

به گزارش ایسنا، «ساجیب وازید»، پسر «شیخ حسینا»، نخست وزیر مستعفی بنگلادش که چند روز پیش تحت فشار اعتراضات مرگبار هفته‌های گذشته از سمتش استعفا کرد امروز (جمعه) گفت مادرش در حال حاضر در هند است و هر زمان که دولت موقت جدید کنونی در بنگلادش انتخابات را اعلام کند به این کشور باز می‌گردد.

روز پنجشنبه «محمد یونس»، اقتصاددان بنگلادشی برنده جایزه صلح نوبل به عنوان نخست وزیر دولت موقت این کشور سوگند یاد کرد.

ساجیب وازید که ساکن ایالات متحده آمریکا است در مصاحبه‌ای با روزنامه «تایمز آو ایندیا» اظهار کرد: «مادر من فعلا در هند به سر خواهد برد. اما او زمانی که دولت موقت بنگلادش تصمیم به برگزاری انتخابات در آن کشور بگیرد به آنجا برخواهد گشت.»

پسر شیخ حسینه از  «نارندرا مودی»، نخست وزیر هند از بابت نجات دادن جان مادرش ابراز تشکر کرد.

دور اخیر ناآرامی‌های بنگلادش روز یکشنبه گذشته و بعد از آن شروع شد که جنبش موسوم به «دانشجویان ضد تبعیض» یک برنامه نافرمانی مدنی چند روزه را شروع کردند. ادامه خشونت‌ها و درگیری بین دانشجویان معترض با حامیان دولت حسینا و پلیس به تشدید آشوب‌ها و در نهایت اعلام استعفای حسینا انجامید.

رسانه‌های بنگلادشی روز دوشنبه اعلام کردند حسینا به همراه خواهرش از اقامتگاه رسمی نخست وزیری در داکا به هند گریخته است و این فرار بعدا توسط «سوبرامانیام جایشانکار»، وزیر امور خارجه هند تایید شد.


نظر شما :