کعبی: صهیونیست‌ها اکنون می‌خندند اما با انتقام قطعی، گریه‌های طولانی در راه است

۱۴ مرداد ۱۴۰۳ | ۱۷:۱۳ کد : ۲۰۲۷۵۰۳ سرخط اخبار

عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری گفت: پاسخ‌های مقاومت بر اساس یکپارچگی و تقسیم نقش بین گروه‌های مقاومت نیز در راه است. با اینکه الان صهیونیست‌ها می‌خندند و خوشحال هستند، اما با انتقام قطعی که گرفته خواهد شد، گریه‌های طولانی و پشیمانی قطعی در راه است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، همایش سراسری مدافعان حقوق بشر انقلاب اسلامی و گرامیداشت روز بسیج حقوقدانان صبح امروز در مجتمع فرهنگی ولیعصر(عج) تهران برگزار شد.

در این مراسم آیت‌الله عباس کعبی عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری ضمن گرامیداشت یاد شهدا به سوژه شهید اسماعیل هنیه و سردار حاج سید فواد شکر گفت: فرارسیدن ۱۴ مرداد که یادآور اولین دوره مجلس شورای ملی معروف به فرمان مشروطیت در سال ۱۲۸۵ هجری شمسی و دوم روزی است که سازمان کنفرانس اسلامی در سال ۸۷ به پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران سالروز تصویب اعلامیه حقوق بشر اسلامی است بعنوان روز حقوق بشر تصویب شد را گرامی می‌داریم.

وی در ادامه با مقایسه تطیبیقی تفاوت های میان نظام حقوقی جاری در جمهوری اسلامی که مبتنی بر فقه و مبانی اسلامی است و نظام حقوقی غربی عنوان کرد: در تشکیل انقلاب اسلامی امام مبدع یک قانون اساسی نوین شد که مبتنی و متکی بر اسلام است که هم تجلی مردم‌سالار است و هم از دین استخراج شده است.

عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری با تاکید برلزوم واهمیت شکل گیری یک اتحاد گسترده میان کشورهای اسلامی، عنوان کرد: آیت‌الله هاشمی شاهرودی به فکر اتحادیه قوای قضائیه کشورهای اسلامی بود. بر اساس اعلامیه حقوق بشر قوه قضائیه گام‌هایی در این زمینه در کشورهای اسلامی برداشته شد.

وی افزود: حق مسلم ایران اسلامی است که به خاطر نقض حاکمیت ملی و تجاوز به مهمان ویژه خود به عنوان مهمان دیپلماتیک نه نظامی، انتقام بگیرد و پاسخ بدهد.

آیت الله کعبی خاطرنشان کرد: پاسخ‌های مقاومت بر اساس یکپارچگی و تقسیم نقش بین گروه‌های مقاومت نیز در راه است. با اینکه الان صهیونیست‌ها می‌خندند و خوشحال هستند، اما با انتقام قطعی که گرفته خواهد شد، گریه‌های طولانی و پشیمانی قطعی در راه است.

وی ادامه داد: ما هم مأموریت یافتیم که این کارها را جلو ببریم برای همین کارشناسان حقوقی جهان اسلام را دعوت کردم و به اجماع تصویب کردیم.

عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری در پایان عنوان کرد: از الان باید به فکر فلسطین آینده و پسارژیم صهیونیستی باشیم. باید برای جهان آینده طرح نو داشته باشیم.


نظر شما :