واکنش روسیه به اعلام آمادگی اوکراین برای مذاکره

۰۳ مرداد ۱۴۰۳ | ۱۵:۳۱ کد : ۲۰۲۷۳۲۲ سرخط اخبار

سخنگوی دفتر ریاست‌جمهوری روسیه در واکنش به اعلام آمادگی وزیر امور خارجه اوکراین در سفر به چین برای مذاکره کی‌یف و مسکو اعلام کرد: جزئیات در این زمینه مهم هستند، ما هنوز در مورد آنها اطلاعاتی نداریم؛ از این رو، نیاز به شفاف سازی است.

دیمیتری پسکوف چهارشنبه در نشستی خبری افزود:‌ اظهارات وزیر خارجه اوکراین مبنی بر آمادگی برای آغاز مذاکرات با روسیه با موضع مسکو همخوانی دارد. وی خاطرنشان کرد:‌ روسیه هرگز مذاکره درباره اوکراین را رد نکرده و آمادگی خود برای گفتگو را حفظ کرده است.

به گزارش ایرنا از تارنمای خبری وزارت امور خارجه چین، وزیر امورخارجه اوکراین در دیدار با همتای چینی‌ خود از آمادگی کشورش برای مذاکره با روسیه به‌منظور «دستیابی به صلحی عادلانه و پایدار» خبر داد.
دیمیتری کولبا وزیر خارجه اوکراین در دیدار با وانگ یی همتای چینی خود، اظهار داشت: کی‌یف و پکن دو شریک راهبردی، اقتصادی و تجاری هستند.
وی با بیان اینکه اوکراین از موضع چین نسبت به تایوان حمایت می‌کند، افزود: امیدواریم در راستای پیشبرد توافقات سران دو کشور، تحکیم اعتماد متقابل سیاسی و گسترش همکاری‌های اقتصادی، تجاری، کشاورزی و تقویت مبادلات بین شهرهای خواهرخوانده، قدم برداریم.
کولبا همچنین تصریح کرد: اوکراین اهمیت زیادی برای نظرات چین قائل است و «اجماع شش ماده‌ای چین- برزیل» در مورد حل مساله اوکراین را به دقت بررسی می‌کند.
وی با تاکید بر تمایل و آمادگی اوکراین برای مذاکره با روسیه، خاطرنشان کرد: این مذاکره باید معقول و اساسی بوده و در راستای دستیابی به یک صلح عادلانه و پایدار باشد.


نظر شما :