اولین قطار مسافری افغانستان به مقصد ایران راه‌اندازی می‌شود

۰۶ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۷:۱۶ کد : ۱۹۹۹۳۷۷ سرخط اخبار

رئیس اداره خط آهن افغانستان گفت اولین قطار مسافری این کشور طی سال آینده به مقصد ایران راه‌اندازی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، «محمد یما شمس» رئیس اداره خط آهن افغانستان در پنجمین روز برنامۀ «حسابدهی حکومت به ملت»، از افزایش ۱،۸درصدی درآمد این اداره در سال مالى گذشته خبر داد و گفت که به زودى اولین قطار مسافربری در این کشور، به فعالیت آغاز مى‌کند.

رئیس اداره خط آهن افغانستان آغاز فعالیت قطار آهن مسافربرى در سال مالى ۱۴۰۰ هجرى شمسى را، از عمده‌ترین برنامه‌­هاى این اداره عنوان کرد.

وى گفت: «اولین قطار مسافربری که روزانه ظرفیت ۱۱۰۰ تن برای رفت و ۱۳۰۰ تن برای بازگشت به کشور ایران را دارد، قرارداد آن نهایی شده و در اولین فرصت فعالیت آن آغاز خواهد شد.»

شمس، احداث خطوط ریلی جهت حمل ونقل داخلی و بین‌المللی به منظور تقویت اقتصاد پایدار، جلب هماهنگی و مشارکت نهادهای دولتی وسازمان‌های بین‌المللی درعرصه خدمات خط آهن، پیشبرد تمام امورساختمانی، بهره برداری، حفظ ومراقبت شبکۀ خط آهن، طرح ساختار تشکیلاتی اداره خط آهن و توسعه معیارهای خط آن را، از برنامه‌های اداره خط آهن افغانستان در سال مالى ۱۴۰۰ عنوان کرد.

این در حالی است که خط آهن ایران و افغانستان به‌تازگی توسط روسای جمهور ایران و افغانستان افتتاح شده و راه آهن دو کشور را به یگدیکر وصل کرده است. 


( ۲ )

نظر شما :