کریمی قدوسی: دولت بخش‌هایی از فردو را به زمین فوتسال تبدیل کرده است

۱۱ آذر ۱۳۹۹ | ۱۱:۱۷ کد : ۱۹۹۷۷۵۰ سرخط اخبار

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به جمع‌آوری 50 درصدی زیر ساخت‌های سایت هسته‌ای فردو با فشار دولت برای اجرای خط قرمزهای اروپایی‌ها گفت: متاسفانه اسکلت‌های این سایت هوابرش خورده و به میدان فوتسال تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، جواد کریمی قدوسی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی امروز (سه‌شنبه 11 آذر) در جلسه علنی و در جریان بررسی جزئیات طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران در تشریح پیشنهاد خود اظهار داشت: برای کوبیدن آخرین میخ بر تابوت برجام پیشنهاد من آن است که بعد از جمله «اورانیوم با غنای 20 درصد» غنی‌سازی 20 درصدی در فردو را 20 احیا کنیم. 

وی افزود: دولت و تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای از خط قرمز مقام معظم رهبری عبور کردند این در حالی است که یکی از خط قرمزهای رهبر معظم انقلاب آن بود که غنی‌سازی در فردو متوقف نشود ولی دولت و تیم مذاکره کننده از همه این خط قرمزها عبور کردند حتی یک قرمز را هم حفظ نکردند که به می‌توانم به غنی‌سازی در سایت فردو اشاره کنم. 

وی افزود: بعد از اجرای پنج گام کاهش تعهدات برجامی ایران از سایت فردو بازدید کردیم و اعضای کمیسیون امنیت ملی دیدند که 50 درصد سایت فردو جمع‌آوری شده و حتی اسکلت‌های آن هم هوابرش زده بودند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: رئیس کمیسیون امنیت ملی تلفنی به من اعلام کرد دانشمندان هسته‌ای اعلام کردند که حتی اسکلت‌های فردو را هوابرش زده‌اند و آن قسمت از سایت به یک میدان فوتسال تبدیل شده بود. 

وی گفت: یکی از مسئولین سازمان انرژی اتمی در آنجا بود و حسن روحانی به او زنگ زد و اعلام کرد که چرا اینها را جمع نمی‌کنید به بیرون بریزید؟ اگر کارگر ندارید و نیرو ندارید، بگویید ما از ریاست جمهوری کارگر برایت بفرستیم. 

وی ادامه داد: بعد از اجرای گام کاهش تعهدات برجامی ایران دیدیم که حتی آن اسکلت‌ها را جوش ندادند که بتوان به عنوان زیرساخت از آن استفاده کرد و به نظر می‌رسد که دولت اراده دارد خط قرمزهای اروپایی‌ها را اجرا کند. 

وی گفت: چون در تمامی متن طرح اقدا راهبردی برای لغو تحریم‌های کلمه سایت فردو نیامده است، پیشنهاد می‌کنم که غنی‌سازی 20 درصد در سایت شهید علیمحمدی (فردو) در متن اضافه شود. 


( ۵ )

نظر شما :