بررسی «استفاده ابزاری رژیم صهیونیستی از ورزش در جهت عادی سازی»

۱۰ آبان ۱۳۹۹ | ۱۶:۲۸ کد : ۱۹۹۶۶۹۷ سرخط اخبار

شانزدهمین پیش نشست رژیم صهیونیستی پژوهی با موضوع "استفاده ابزاری رژیم صهیونیستی از ورزش در جهت عادی سازی" در موسسه مطالعات و تحقیقات بین المللی ابرار معاصر تهران برگزار شد.

در ابتدای نشست فرشیدطهماسبی، مدیرکل دفتر امور بین الملل وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه تبلیغات ابزار اصلی کار رژیم صهیونیستی است ابراز داشت که عملکرد حوزه ورزش پس از پیروزی انقلاب اسلامی خوب و از میانگین بالاتر بوده است. ایشان همچنین عدم توجه به تخصص گرایی در ورزش و عدم وجود برنامه راهبردی در حوزه ورزش را از جمله نقاط ضعف فعلی دانست.

طهماسبی در پایان برای مقابله با رژیم صهیونیستی راهکارهایی همچون استفاده از ظرفیت های حقوق بین الملل، تشکیل کارگروه دائمی مقابله با رژیم صهیونیستی در حوزه ورزش، تهیه آثار فاخر برای مقابله با اقدامات صهیونیست ها در ورزش، استفاده از تجارب موفق سایر کشورها در مقابله با رژیم صهیونیستی، اعزام رایزن های ورزشی به پنج قاره دنیا، ارائه برنامه راهبردی در پیاده سازی راهکارهای عملیاتی، انجام اقدامات پیشگیرانه جانبی مانند آموزش و فرهنگ سازی و دقت در گزینش مدیران را برشمرد.

در ادامه مجتبی امانی کارشناس ارشد وزارت امورخارجه عنوان کرد که می توان با ایجاد محور ضد صهیونیستی در ورزش و ذکر دلایل متقن روی موضوعات تبلیغاتی مانند نژاد پرستی رژیم صهیونیستی کار کرد.

سپس میرجلیلی رئیس سازمان بسیج ورزشکاران نیز با بیان اینکه رژیم صهیونیستی به دنبال استفاده ابزاری از ورزش برای عادی سازی است، راهکارهای مقابله با آن را ایجاد کارگروه و تداوم جلسات، استفاده از ظرفیت‌های منشور المپیک، به کارگیری فضای تبلیغات و افکار عمومی، استفاده از ظرفیت های نهادهای بین المللی مانند یونسکو و ایجاد مباحث انگیزشی برای ورزشکاران دانست.

رییس سازمان بسیج ورزشکاران ایجاد هم افزایی میان وزارت امور خارجه، وزارت ورزش، معاونت بین الملل بسیج را لازم دانست و بر گفتمان سازی و اعطای نشان بین المللی مقاومت به ورزشکارانی که در مقابل رژیم صهیونیستی حضور  نمی یابند، تاکید کرد.

هیبت الله نژندی منش عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی در ادامه عدم حضور ورزشکاران ایرانی در مقابل رژیم صهیونیستی را در حقیقت اعتراضی به غیرقانونی و نامشروع بودن موجودیت این رژیم و نقض گسترده حقوق بشر علیه مردم مظلوم فلسطین دانست. ایشان همچنین رویارویی ورزشکاران ما با رژیم صهیونیستی را در راستای کاهش قبح موجودیت نامشروع این رژیم برشمرد.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمدرضا میرتاج الدینی نیز در این پیش نشست بر لزوم مبارزه همه جانبه در همه حوزه ها با رژیم صهیونیستی تاکید کرد و بر این موضوع تاکید کرد که این مبارزه باید آشکار و شفاف باشد. او همچنین اضافه کرد همانطور که ورزش از اقتصاد جدا نیست، از سیاست هم جدا نیست و باید حوزه ورزش از خنثی بودن رها شود و به سمت حوزه های ارزشی حرکت کند. او در آخر بر افزایش هماهنگی بین دستگاه دیپلماسی و وزارت ورزش تاکید کرد و وجود خلأ قانونی در این زمینه را یک ایراد جدی دانست.


( ۲ )

نظر شما :