رسانه کره‌شمالی امپریالیست‌های آمریکایی را آغازگر جنگ کره دانست

۱۰ آبان ۱۳۹۹ | ۱۱:۱۳ کد : ۱۹۹۶۶۸۰ سرخط اخبار

یک پایگاه وابسته به حکومت کره‌شمالی در مطلبی جنگ کره را در نتیجه حمله امپریالیست‌های آمریکایی دانسته و تاکید کرد، این ادعا که کره‌شمالی جنگ را شروع کرده تحریم "بی‌شرمانه" تاریخ است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، پایگاه یوریمینزوکری (Uriminzokkiri) بعد از آن در مطلبی بر این ادعای دیرینه کره‌ شمالی تاکید کرد که شی جینپینگ، رئیس جمهوری چین اخیرا گفت، جنگ ۱۹۵۰-۱۹۵۳ کره جنگ علیه "مهاجمان امپریالیست" آمریکایی بوده و جنجال ایجاد کرد.

بر اساس این گزارش، جنگ کره بعد از آنکه سربازان کره شمالی در ۲۵ ژوئن ۱۹۵۰ با حمایت چین و اتحاد شوروی سابق به کره جنوبی حمله کردند بروز پیدا کرده و بعدا با آتش‌بس و نه با توافق صلح خاتمه یافت.

کره شمالی ادعا کرده که این جنگ با حمله از جانب کره جنوبی شروع شده و آن را "جنگ آزادسازی سرزمین پدری" خوانده و تاریخ امضای توافق آتش‌بس برای این جنگ را به عنوان روز پیروزی جشن می‌گیرد.

وبسایت یوریمینزوکری در مقاله‌ای با ذکر نام یک رئیس جمهور اسبق کره جنوبی نوشت: این یک حقیقت تاریخی انکارناپذیر است که جنگ کره جنگی در اثر تهاجم امپریالیست‌های آمریکایی و جمعیت ری سونگمن بوده است.

در ادامه این مطلب عنوان شد:صحبت از تهاجم از جانب کره شمالی در کره جنوبی یک تحریف بیرحمانه تاریخ و یک تحریک آشکار برای ماست.

این وبسایت خاطر نشان کرد، صرف‌نظر از اینکه دیگران این جنگ را چطور به تصویر بکشند، نمی‌توان این حقیقت را تضعیف کرد که این یک "جنگ آزادسازی سرزمین پدری" بوده که از کره شمالی و مردمش در برابر امپریالیست‌های آمریکا و پیروانشان محافظت کرده است.


نظر شما :