ایران سفیر آمریکا در عراق را تحریم کرد

۰۲ آبان ۱۳۹۹ | ۱۵:۳۵ کد : ۱۹۹۶۴۶۷ سرخط اخبار

سخنگوی وزارت امور خارجه اعلام کرد: امروز ایران سفیر آمریکا در عراق و دو مقام دیگر رژیم آمریکا را که در ترور مجرمانه سردار سلیمانی نقش داشته‌اند، تحریم کرد.

به گزارش ایسنا، سعید خطیب زاده‌ در صفحه توییترش با انتشار تصویر بیانیه ایران درخصوص تحریم سفیر آمریکا در عراق نوشت: متیو تولر سفیر ایالات متحده در عراق در هماهنگی اقدامات تروریستی در عراق و منطقه، در ترور مجرمانه سردار سلیمانی و پیشبرد تحریم‌ها علیه ملت ما نقشی محوری داشته است. 
امروز ایران او و دو مقام دیگر رژیم آمریکا را که در این اقدامات نقش داشته‌اند، تحریم کرد.
اقدامات ضدایرانی بی‌پاسخ نخواهد ماند.

 به گزارش ایسنا، وزارت خزانه‌داری آمریکا روز گذشته با صدور بیانیه‌ای ایرج مسجدی، سفیر ایران در بغداد  را در لیست تحریم‌ها قرار داد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا با صدور بیانیه‌ای در خصوص تحریم ایرج مسجدی آورده است: این وزارت ایرج مسجدی، سفیر ایران در بغداد را به دلیل اقدام برای نیروهای قدس سپاه پاسداران یا به نیابت از آن تحریم کرده است. آقای مسجدی که مشاور نزدیکی برای قاسم سلیمانی، فرمانده پیشین نیوهای قدس سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران بوده است، نقشی اساسی در سیاست‌های نیروهای قدس سپاه پاسداران در عراق داشته است.

ایرج مسجدی، سفیرجمهوری اسلامی  ایران در عراق در رابطه با  تحریم خود از سوی آمریکا اظهار کرد: از شنیدن این خبر بسیار خوشحال شدم . 

وی اظهار کرد :  البته رژیم تروریستی و جنایتکار آمریکا اینجانب را یک بار دیگر همراه 80میلیون ایرانی  در لیست تحریم جنایتکارانه خود قرار داده و مردم کشورم و هزاران کودک و بیمار را در اوج شیوع کرنا از رسیدن دارو و مواد غذایی با مشکل مواجه کرده و تحت فشارهای غیر انسانی خود قرار داده است.
این اقدام آمریکا اینجانب را بر حقانیت هدف و اقدامات خود در راستای تحقق اهداف مقدس جمهوری اسلامی ایران و  مردم کشورم  راسختر  کرد .
   
این دیپلمات ایرانی خاطرنشان کرد : سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی قدس سند افتخاری است برای  همه آزدیخواهان و مجاهدین فی سبیل الله در این راه مقدس . بدون شک محور مقاومت اسلامی  با پشتیبانی قاطع جمهوری اسلامی راه آزادگی و مبارزه بی امان علیه رژیم تروریست آمریکا و اسرائل غاصب را ادامه خواهد داد و به پیروزی و نصرت های الهی دست خواهد یافت .

انتهای پیام


( ۱ )

نظر شما :