جریمه یک شرکت آمریکایی به اتهام تخطی از تحریم‌های این کشور علیه ایران

۳۰ مهر ۱۳۹۹ | ۱۱:۳۱ کد : ۱۹۹۶۴۲۱ سرخط اخبار

وزارت خزانه داری آمریکا یک شرکت آمریکایی را به اتهام آن چه نقض تحریم‌ها علیه ایران توسط یک زیر مجموعه آن در ترکیه عنوان کرده، جریمه کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز،  وزارت خزانه داری آمریکا روز سه شنبه اعلام کرد شرکت برکشایر هاثاوی موافقت کرده است به خاطر اتهامات داخلی وارده بر آن مبنی بر این که یک زیر مجموعه ترکیه ای این شرکت تخطی  «فاحشی» از تحریم های آمریکا علیه ایران انجام داده است، جریمه ۴/۱۴ میلیون دلاری بپردازد. 
دفتر کنترل دارایی های وزارت امور خارجه آمریکا ادعا کرده است که شرکت ایسکار ترکیه ۱۴۴ محموله دریایی ابزارهای برش کاری و  قطعات مرتبط را به ارزش ۳۸۳۴۴۳ دلار را از دسامبر سال ۲۰۱۲ تا ژانویه سال ۲۰۱۶ به دو توزیع کننده ترکیه ای فروخته است و می‌دانست که این محموله ها برای فروش به یک توزیع کننده در ایران،  از جمله به دولت ایران فرستاده خواهد شد. 
این بخش وزارت خارجه آمریکا همچنین اظهار کرد که فروش ها پس از این که مدیر شرکت ایسکار به این نتیجه رسیده بود لغو تحریم‌های آمریکا و اتحادیه اروپا  علیه ایران  «انکار ناپذیر» است، از طریق مدیران ارشد این شرکت انجام شده است.
به گفته دفتر کنترل دارایی های وزارت خارجه آمریکا،  شرکت ایسکار همچنین اقداماتی در راستای مخفی کردن تعاملاتش با ایران از شرکت برکشایر انجام داده بود، این در حالی است که هشدارهایی در زمینه تخطی از سیاست پایبندی این شرکت به واسطه این فروش‌ها داده شده بود. 
انتهای پیام


( ۱ )

نظر شما :