سه نماینده پارلمان لبنان استعفا کردند

۱۹ مرداد ۱۳۹۹ | ۰۰:۳۲ کد : ۱۹۹۴۱۸۵ سرخط اخبار

سه نمایندگان پارلمان لبنان امروز، شنبه در اعتراض به مرگ دبیرکل این حزب در حادثه انفجار بیروت استعفا کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سه نماینده حزب الکتائب لبنان به نام‌های سامی الجمیل، ندیم الجمیل و الیاس حنکش از پارلمان استعفا کردند. این اقدام در مراسم تشییع نزار نجاریان دبیرکل حزب بود که در حادثه انفجار بندر بیروت جان خود را از دست داد.

سامی جمیل اعلام کرد، این سه نماینده که در اعتراض به انفجار عظیم در بندر بیروت استعفا کردند، سامی جمیل از کرسی مارونی در المتن، ندیم الجمیل از کرسی مارونی در الاشرفیه و الیاس حنکش از کرسی مارونی از المتن هستند.

الجمیل از بقیه اعضای پارلمان نیز خواست استعفا کنند.

او گفت، مطلع است که بعد از استعفای مروان حماده، عضو فراکسیون "اللقاء الدیموقراطی" بولا یعقوبیان نیز استعفا خواهد کرد.

الجمیل اظهارات رئیس‌جمهوری درباره انفجار را محکوم کرد که گفته بود، انفجار "فرصت" است. او تاکید کرد: این فرصت نیست بلکه فاجعه است.

این استعفا قبل از تظاهرات خشونت‌آمیز جدید که برای تجمع در میدان الشهدا فراخوان داده شده، انجام گرفت.

همچنین میشل ضاهر، یکی از نمایندگان پارلمان لبنان در پی انفجار اخیر در بندر بیروت، امروز خروج خود از فراکسیون پارلمانی وابسته به رئیس جمهور این کشور را اعلام کرد.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، ضاهر با انتشار توییتی اعلام کرد: در مواجهه با این فاجعه انسانی و همسو با باور و موضعگیری قبلی خود باید اعلام کنم از فراکسیون "لبنان قدرتمند"، شاخه پارلمانی جریان ملی آزاد وابسته به میشل عون، رئیس جمهور لبنان خارج می‌شوم.

این نماینده پارلمان لبنان اظهار کرد: از تمامی نمایندگان مستقل می‌خواهم همگی به دور از جناح‌بندی‌ها و حساب و کتاب‌های محدود شخصی در راستای خدمت به کشور در یک موضعگیری متحد با هم همکاری داشته باشند تا در صورتی که موفق به تغییر نشدیم از پارلمان استعفا دهیم.

این سومین مورد از خروج از فراکسیون لبنان قدرتمند، بزرگترین فراکسیون مسیحیان در پارلمان لبنان است، پیش از این شامل روکز، داماد میشل عون و نعمت افرام، از نمایندگان پارلمان در واکنش به اعتراضات مردمی لبنان از اکتبر گذشته نسبت به مشکلات اقتصادی از این فراکسیون خارج شدند.

عصر جمعه اطلاعاتی درباره قصد تعدادی از نمایندگان مستقل برای استعفا از پارلمان به دلیل فاجعه بیروت منتشر شد، این در حالی است که مروان حماده وابسته به حزب سوسیال ترقی‌خواه (درزی) چند ساعت پس از وقوع انفجار در بندر بیروت استعفا کرد.

انتهای پیام


نظر شما :