آزادیخواه: جزئیات توافق ۲۵ ساله ایران و چین باید برای مجلس تشریح شود

۲۲ تیر ۱۳۹۹ | ۱۰:۳۰ کد : ۱۹۹۳۱۶۲ سرخط اخبار

نماینده مردم ملایر در مجلس گفت: ‌توافقنامه ایران و چین باید در مجلس بررسی شود و نباید برجام دیگری در جمهوری اسلامی باشد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام احد آزادیخواه نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی امروز (یکشنبه 22 تیر) در جلسه علنی و در اخطار اصل 77 قانون اساسی با اشاره به توافقنامه 25 ساله ایران و چین اظهار داشت: معاهده‌ای بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری هند در دستور کار مجلس قرار دارد ولی ما معاهده و برنامه 25 ساله بین ایران وچین را اخیرا در حال اجرا می‌بینیم.

وی افزود:‌ متاسفانه نمایندگان مجلس هیچ خبری از موافقتنامه ایران و چین ندارند که این موضوع خلاف اصول قانون اساسی است.

نماینده مردم ملایر در مجلس تصریح  کرد: از هیأت رئیسه می‌خواهم و اصرار دارم که جزییات این توافقنامه را بررسی کنند و به نظر می‌رسد بررسی این موضوع از نان شب هم واجب‌تر است.

آزادیخواه گفت:‌مسئولین و وزرای مربوط به این موافقتنامه یا معاهده باید به مجلس آمده و در این باره پاسخگو باشد و نباید برجام دویی اتفاق بیفتد و سپس و بعد از اجرای آن متوجه شویم.

وی با بیان اینکه حق نمایندگان مجلس است که از محتوا و جزییات توافقنامه ایران و چین مطلع شوند و نباید مجلس در این باره سکوت کند.

نماینده مردم ملایر در مجلس با بیان اینکه وزیر امور خارجه یا هر کدام از وزرای دولت باید در مجلس حاضر شده و بند به بند جزییات این توافقنامه را بررسی کنند که البته می‌توانیم این توافقنامه را در جلسه علنی یا غیرعلنی بررسی کرده و جزییات آن در اختیار نمایندگان باشد.


نظر شما :