نماینده عراقی: اخراج نیروهای بیگانه از اولویت‌های دولت الکاظمی است

۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۶:۴۱ کد : ۱۹۹۱۳۸۲ سرخط اخبار

عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق تأکید کرد اخراج نیروهای بیگانه از اولویت‌های دولت «مصطفی الکاظمی» است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «کاطع الرکابی» عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق امروز سه‌شنبه گفت که اخراج نیروهای بیگانه از کشور و اجرای مصوبه پارلمان در این باره، در رأس برنامه‌ها و اولویت دولت «مصطفی الکاظمی» قرار دارد.

وی تأکید کرد که ژوئن آینده بنا به درخواست آمریکا گفت‌وگوهایی بین بغداد و واشنگتن درباره پرونده توافقنامه‌های استراتژیک انجام خواهد شد.

الرکابی در مصاحبه با وبگاه «المعلومه» افزود که الکاظمی جدولی در خصوص اخراج نیروهای بیگانه از کشور تدوین کرده‌ و در دوره آتی جزئیات آن را به عموم اعلام خواهد کرد.

پارلمان عراق دی ماه گذشته در پی جنایت آمریکا در به شهادت رساندن سپهبد حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس معاون رئیس سازمان الحشدالشعبی در بغداد، طرح اخراج نیروهای بیگانه به خصوص نظامیان آمریکا از کشور را تصویب کرد.

کلید واژه ها: خروج نیروهای امریکایی از عراق


نظر شما :

مسعود ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۰۰:۴۹
به نظر می رسدکه نخست وزیر جدید عراق از مطرح کردن اخراج نظامیان اشغالگر امریکا خودداری خواهد کرد زیرا به کمکهای اقتصادی و نظامی و دیپلماتیک آمریکا چشم امید دوخته است و این امکان وجوددارد که حداقل چهار سال آینده درقدرت باقی بماند ! و لذا بطور حتم چنین انتظاری از ایشان بعید است و این نماینده درست تفهیم نشده است !