عبدالمهدی: محور روابط عراق و آمریکا باید دوستانه باشد

۲۱ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۲:۱۱ کد : ۱۹۹۰۶۱۶ سرخط اخبار

نخست‌وزیر موقت عراق تاکید کرد، محور روابط کشورش و آمریکا باید در جهت منافع دو طرف و به شکل دوستانه باشد نه خصمانه.

به گزارش ایسنا، شبکه سومریه نیوز عراق به نقل از دفتر عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر موقت عراق گزارش داد،‌ شورای امنیت ملی نشستی را به ریاست شخص عبدالمهدی به عنوان فرمانده کل نیروهای مسلح عراق برگزار کرد و به بررسی یک محور پرداخت که همان پرونده روابط عراق و آمریکا، آینده همکاری اقتصادی و امنیتی و نیز بررسی حضور نظامی این کشور در عراق در پی شرایط دشوار موجود، موضوع شهدا و خسارات به وجود آمده در پی مصوبه پارلمان درباره خروج نیروهای بیگانه از کشور و در سایه تاکید بغداد بر مشارکت در تصمیم گیری‌ها و تاکید بر وحدت ملی و دستیابی به توافقات در خدمت منافع عالی ملی است.

در این بیانیه آمده است: محور روابط بین دو کشور باید در جهت منافع دو کشور و در راستای حفظ منافع منطقه و جهان و نیز دوستانه باشد نه خصمانه.

دریافت یادداشت رسمی آمریکا از سوی عراق با مضمون روابط استراتژیک، استقرار مجدد نیروهای آمریکایی در این کشور و انجام مذاکرات بین دو هیئت رسمی از دیگر موارد مورد اشاره عبدالمهدی بود.

وی با اشاره به عقب‌نشینی گسترده نیروهای خارجی که اخیرا در مراسم‌های رسمی و زیر چتر قانون و نظم انجام گرفت، خاطرنشان کرد، طی مرحله گذشته تماس‌های متقابلی بین مقامات ارشد دو کشور انجام شد.

انتهای پیام


نظر شما :