۲۵ کشته و ۵۱ زخمی در حمله آمریکا به مواضع حشد شعبی

۰۹ دی ۱۳۹۸ | ۱۷:۱۱ کد : ۱۹۸۸۴۹۹ سرخط اخبار

حشد شعبی از افزایش تلفات حملات آمریکا به مواضع این گروه در شهرستان القائم در استان الانبار عراق در مرزهای عراق و سوریه خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه خبری سومریه نیوز، جواد کاظم الربیعاوی، مدیر اداره تحرکات در حشد شعبی شب گذشته اعلام کرد، آمار تجاوز ددمنشانه آمریکا به مقرهای تیپ‌های ۴۵ و ۴۶ حشد شعبی به ۲۵ شهید و ۵۱ زخمی رسید.

الربیعاوی افزود: تعداد شهدا با توجه به وخامت حال زخمی‌ها احتمالا افزایش یابد.

وی تصریح کرد، این حمله راس ساعت ۷.۴۵ عصر به وقت محلی توسط جنگنده‌های آمریکایی انجام گرفت و حملات به منطقه المزرعه و نوار مرزی با سوریه در عمق خاک عراق بود.

منابع می‌گویند، در بین شهدای این حملات ابوعلی خزعلی، فرمانده تیپ ۴۵ گردان‌های حزب‌الله عراق نیز وجود دارد.

گروه اطلاع‌رسانی امنیتی نیز اعلام کرد، مقر تیپ ۴۵ حشد شعبی هدف سه حمله هوایی آمریکایی قرار گرفت و چهار مبارز برجسته این گروه به شهادت رسیدند.

حشد شعبی در بیانیه‌ای اعلام کرده بود، حمله فرماندهی عملیات الجزیره در استان الانبار و مقر تیپ ۴۵ و ۴۶ حشد شعبی را هدف گرفت که منجر به تعدادی کشته و زخمی شد.

وزارت دفاع عراق نیز قبل‌تر گفته بود، حملات ائتلاف آمریکایی دو مقر گردان‌های حزب‌الله عراق در منطقه غابه سلوم و الحرش در غرب الانبار را هدف گرفته بود.

این مناطق در شهرستان القائم در غرب الانبار واقع شده‌اند. استان الانبار یک سوم مساحت عراق را تشکیل می‌دهد و از غرب در مجاورت مرزهای سوریه است.

کلید واژه ها: حشد شعبی


نظر شما :