سازمان ملل نسبت به بازگشت درگیری‌های گسترده به لیبی هشدار داد

۲۳ آذر ۱۳۹۸ | ۰۹:۵۲ کد : ۱۹۸۸۱۷۸ سرخط اخبار

معاون دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل در سخنانی گفت که ادامه درگیری‌ها در لیبی به افزایش نیازهای بشردوستانه در این کشور منجر می‌شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، معاون دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل در سخنانی در واکنش به اعلام آغاز "نبرد سرنوشت ساز" توسط خلیفه حفتر، فرمانده نیروهای موسوم به "ارتش ملی لیبی" اظهار کرد: نگرانی‌های زیادی نسبت به بازگشت درگیری‌های گسترده به لیبی وجود دارد که ممکن است منجر به افزایش نیازهای بشردوستانه در این کشور شود.

وی افزود: ملت لیبی همچنان به دلیل ناتوانی طرفین درگیر در یافتن راه حل سیاسی برای بحران کشورشان، با رنج و مشقت مواجه هستند.

این مقام سازمان ملل ادامه داد: سازمان ملل و شرکای انسانی آن برنامه‌هایی را برای پاسخ سریع به تشدید احتمالی بحران انسانی در لیبی تدوین می‌کنند. مسئولیت اصلی ارائه کمک به افراد نیازمند بر عهده مقامات لیبی است، اما سازمان ملل متحد تلاش‌های خود را با آنها هماهنگ می‌کند تا اطمینان حاصل کند که افراد در معرض خطر، چه لیبیایی و چه خارجی، کمک‌های بشردوستانه لازم را دریافت می‌کنند.

خلیفه حفتر جمعه در گفت‌وگوی تلویزیونی آغاز عملیات "نبرد سرنوشت ساز" در طرابلس را اعلام کرد.

وی همچنین دستور داد که نیروهای تحت فرمانش به سمت مرکز طرابلس پیشروی کنند.

فائز السراج، رئیس شورای ریاستی دولت لیبی در واکنش به آغاز عملیات تعیین کننده جهت "پاکسازی طرابلس" و اعلام ساعت صفر توسط خلیفه حفتر، گفت: ای آزادگان، دروغ‌های افراد دچار توهم و صفحه‌ها و شایعه‌های آنها را باور نکنید. ساعت صفری جز ساعت توهم‌ها وجود ندارد و هیچ یورشی به طرابلس و محله‌های آن صورت نمی‌گیرد و از همگی شما می‌خواهم تا از طرح دولت مدنی حمایت کنید.

خلیفه حفتر در آوریل نیز حمله‌ای را برای کنترل بر طرابلس آغاز کرد، اما این حمله در مقابل دروازه‌های شهر با شکست پایان یافت.

کلید واژه ها: لیبی


نظر شما :