بودجه سفرهای غیرضروری کارکنان دولت را به طرح‌های دانش‌بنیان بدهید

۱۷ آذر ۱۳۹۸ | ۱۲:۲۲ کد : ۱۹۸۸۰۲۰ سرخط اخبار

نماینده نیشابور در مجلس گفت: امروز چه ضرورتی دارد که سفرهای بیهوده به خارج از کشور انجام شود؟ و باید به‌جای آن، بودجه‌اش را به سمت طرح‌های دانش‌بنیان بدهیم.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، طرح الحاق موادی به قانون نظارت بر مسافرت‌های خارجی کارکنان دولت در جلسه علنی امروز (یکشنبه 17 آذر) در دستورکار پارلمان قرار گرفت. 

حسن کامران پیشنهاددهنده این طرح با بیان اینکه شرایط اقتصادی و معیشتی و گرانی و تورم می‌طلبد که نظارت بیشتری بر سفرهای خارجی کارکنان دولت صورت گیرد، گفت: باید هر هیأتی که به خارج از کشور عزیمت می‌کند، پیش از این سفر باید از هیأت سفرهای خارجی اجازه گرفته و در پایان آن هم گزارشی به این هیأت ارائه دهند. 

* ملکی: مأموریت خارجی کارکنان دولت در راستای اهداف صورت می‌گیرد

ولی ملکی نماینده مشکین‌شهر در مخالفت با طرح دوفوریت الحاق موادی به قانون نظارت بر مسافرت‌های خارجی کارکنان دولت گفت:‌ امروز اولویت اصلی کشور مقابله با گرانی و تورم است و به جای اینکه طرح‌های دوفوریت غیرضروری را بررسی کنیم، باید مشکلات مردم را حل کنیم. 

وی افزود: مأموریت کارکنان دولت در راستای اهداف آنان صورت می‌گیرد و بعد از پایان آن سفرها هم به مسؤولین گزارش می‌دهند. 

نماینده مردم مشکین‌شهر در مجلس گفت: گرانی و تورم ناشی از افزایش قیمت بنزین منجر به افزایش کرایه‌ها در کشور شده که آنها هم می‌گویند لوازم خودرو گران شده است. 

* چنارانی: به‌جای سفرهای غیرضروری کارکنان دولت، به طرح‌های دانش‌بنیان اعتبار دهیم

هاجر چنارانی نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی در موافقت با دوفوریت طرح الحاق موادی به قانون نظارت بر مسافرت‌های خارجی کارکنان دولت، گفت:‌ امروز دولت در اقدامی غافلگیرانه کاری کرده است که شرایط برای سفرهای داخلی مردم سخت شده و مردم حسرت یک سفر را در دل دارند. 

وی افزود: چه دلیلی دارد که خیلی از ادارات و سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها سفرهای غیرضروری به خارج از کشور داشته باشند؟ 

نماینده مردم نیشابور در مجلس گفت: امروز در جمهوری اسلامی چه ضرورتی دارد که سفرهای بیهوده به خارج از کشور انجام شود و باید به جای آن، بودجه و اعتبارش را به سمت طرح‌های دانش‌بنیان بدهیم و بهتر است دولت بی‌تدبیر و ناامید از الگوی جوانان در شرکت‌های دانش‌بنیان یاد بگیرد. 

چنارانی خاطرنشان کرد: سختی، معیشت و گرانی باید به سطح وزارتخانه‌ها به منظور کاهش سفرهای غیرضروری به خارج از کشور برسد و این هزینه از دوش دولت حذف شود. 

* بروجردی: باید با کاهش سفرهای غیرضروری صرفه‌جویی کنیم

علاءالدین بروجردی نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی در موافقت با دوفوریت طرح الحاق موادی به قانون نظارت بر مسافرت‌های خارجی کارکنان دولت، گفت: وقتی ما دچار مشکل اقتصادی می‌شویم، باید کمربندها را محکمتر ببندیم و برای کاهش هزینه‌های سفرهای غیرضروری کارکنان دولت به خارج از کشور اقدام عاجل کنیم. 

وی تصریح کرد: وقتی می‌توانیم با کاهش سفرهای غیرضروری مبالغی را صرفه‌جویی کنیم چرا این اقدام مهم را عملیاتی نکنیم؟

نماینده مردم بروجرد در مجلس گفت: هر شرکت دولتی و وزارتخانه باید برای سفرهای خارجی کارکنانش از هیأت سفرهای خارجی که تعدادی از نمایندگان مجلس هم در آن حضور دارند اجازه بگیرند، چرا که شرایط اقتصادی کشور خاص است. 

کلید واژه ها: سفرهای غیرضروری کارکنان دولت


نظر شما :