زمینه‌چینی روسیه برای فروش دومین سامانه اس-۴۰۰ به ترکیه

۰۵ آذر ۱۳۹۸ | ۱۰:۴۲ کد : ۱۹۸۷۷۳۹ سرخط اخبار

مدیرعامل کمپانی روسوبورواکسپورت روسیه گفت، مسکو قرار است به ترکیه درباره خرید دومین محموله سامانه‌های دفاعی هوایی اس-۴۰۰ گزینه‌هایی را ارائه کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، الکساندر میخیف، مدیر عامل کمپانی روسوبورواکسپورت گفت: با توجه به گزینه جدید، گفتگوهایی درباره خرید دومین محموله اس-۴۰۰های روسی با ترکیه صورت گرفته است. ما تجهیزات تکنیکی را به طرف ترکیه‌ای منتقل کرده‌ایم و سومین بخش از موشک‌های اس-۴۰۰ به این کشور تحویل داده شد.

به گفته این مقام مسئول روسی، حمایت تکنیکی برای این پروژه شامل بومی سازی نسبی تولید قطعات سیستم‌های اس-۴۰۰ می‌شود؛ مسائل تکنیکی با ترکیه حل و فصل شده و گفتگوها برای مساله مالی در جریان است.

در سال جاری میلادی، روسیه قرارداد تامین سامانه‌های اس-۴۰۰ را با ترکیه و به ارزش ۲.۵ میلیارد دلار کامل کرد.

تحویل گرفتن سامانه‌های اس-۴۰۰ به تنش میان ترکیه و آمریکا انجامید. این سیستم‌ها قرار است تا آوریل ۲۰۲۰ به طول کامل عملیاتی شوند.

واشنگتن بر این باور است که این سیستم‌ها با معیارهای امنیتی ناتو که ترکیه عضوی از آن است، مغایرت دارد. ایالات متحده حضور ترکیه در برنامه جنگنده‌های اف-۳۵ را در ژوئیه به حالت تعلیق درآورد و اعلام کرد که تا مارس ۲۰۲۰ این کشور را از این برنامه به طور کامل حذف می‌کند اما ترکیه با وجود همه این تهدیدها به خرید این سامانه‌های دفاعی ادامه می‌دهد.

کلید واژه ها: اس - 400


( ۱ )

نظر شما :