ایران از موضوعات مورد بحث شینزو آبه در دیدار با ترامپ پس از دیدارش با روحانی

۰۱ مهر ۱۳۹۸ | ۱۵:۳۳ کد : ۱۹۸۶۴۴۱ سرخط اخبار

خبرگزاری کیودو گزارش داد که انتظار می‌رود در جریان سفر نخست وزیر ژاپن به نیویورک، تجارت میان توکیو و واشنگتن و ایران از موضوعات اصلی مورد بحث وی باشد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری کیودو، شینزو آبه نخست وزیر ژاپن صبح امروز (دوشنبه) به منظور شرکت در اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل راهی نیویورک شد. وی در جریان این سفر با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا دیدار خواهد کرد.

موضوع تجارت میان ژاپن و آمریکا موضوع اصلی دیدار میان آبه و ترامپ خواهد بود اما ایران نیز در دستور کار نخست وزیر ژاپن قرار دارد.

تنش‌ها میان تهران و واشنگتن پس از آنکه دونالد ترامپ به‌طور یک‌جانبه از توافق هسته‌ای با ایران خارج شد و تحریم‌ها علیه این کشور را بازگرداند، شدت گرفته است.

به گزارش کیودو، شینزو آبه همچنین قرار است از ترامپ بخواهد که به تنش‌ها دامن نزند و مانع از وقوع درگیری‌های نظامی ناخواسته در منطقه خاورمیانه شود.

از آنجایی که ژاپن به دلیل تامین نیازهای خود در انرژی وابستگی زیادی به خاورمیانه دارد، انتظار می‌رود که آبه در در دیدار خود با ترامپ خواستار گفت‌وگو با ایران شود.

وی روز سه‌شنبه پیش از دیدار با رئیس جمهور آمریکا در نیویورک با حسن روحانی رئیس جمهوری ایران ملاقات خواهد کرد که به گفته منابع آگاه در این دیدار نیز بر اهمیت گفت‌وگو با آمریکا تاکید خواهد کرد.

کلید واژه ها: آبه شینزو


نظر شما :