مرکز بارگیری چوب برای صادرات به ایران در آستراخان احداث می شود

۰۱ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۲:۰۵ کد : ۱۹۸۱۸۴۴ سرخط اخبار

 استاندار استان آستراخان اعلام کرد که عملیات احداث مرکز بارگیری چوب برای صادرات به ایران در آستراخان آغاز شده است.
به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از پایگاه خبری استانداری استان آستراخان، سرگئی موروزوف افزود که شرکت ایرانی «آریان سعید ایندوستریال گروپ» کار احداث مرکز بارگیری چوب را آغاز کرده و قصد دارد محصولات خود شامل فیبرهای چوبی و فیبر با ضخامت متوسط را به همراه سایر محصولات چوبی روسیه راهی ایران کند.
استاندار آستراخان با بیان اینکه روسیه همکاری ها با ایران را در عرصه حمل و نقل و لجستیکی گسترش می دهد، به طرح های شرکت های ایرانی در عرصه کشاورزی در آستراخان اشاره کرد.
موروزوف گفت: گروه صنعتی گلرنگ و هلدینگ «رین گروپ» از برنامه خود برای اجاره 20 هزار هکتار اراضی برای ایجاد مراکز بزرگ نگهداری دام و مرکز کشت گیاهان ویژه خوراک دامی خبر دادند.
وی ادامه داد: همچنین طرح هایی برای ایجاد کارخانجات تولید خوراک دامی و شیر خشک بزودی اجرا می شود. 
استاندار آستراخان گفت: همکاری با کشورهای ساحلی خزر برای ما هدفی راهبردی است، تلاش ها برای تشکیل شورای تجاری آستراخان ترکمنستان جریان دارد و با جمهوری آذربایجان نیز برنامه ای توسعه همکاری ها تنظیم شده است. 
به گفته موروزوف سهم سه کشور ساحلی خزر شامل ایران، ترکمنستان و جمهوری آذربایجان از مبادلات بازرگانی خارجی استان استراخان 30 درصد است و مطابق برنامه ریزی، راه اندازی راهگذر بین المللی شمال-جنوب امکان افزایش این رقم را فراهم می کند.
آستراخان در حاشیه شمال غربی دریای خزر واقع شده و بازرگانان ایرانی حضور فعالی در این منطقه دارند.
آلکساندر ژیلکین استاندار سابق آستراخان و از مقامات حزب حاکم روسیه واحد چندی پیش گفت: در استان آستراخان بیش از 160 مرکز اقتصادی و شرکت با سرمایه ایرانی فعالیت می کند یا به ایرانیان تعلق دارد.
وی افزود: آستراخان در زمان حاضر گوشت گوسفند و گاو به ایران صادر می کند و طرح های اقتصادی و اجتماعی با مشارکت ایرانیان در استان آستراخان اجرا می شود.

کلید واژه ها: آستاراخان


نظر شما :