وزیر حمل و نقل هند: به تمام تعهدات اجرای توسعه بندر چابهار پایبند هستیم

۱۸ دی ۱۳۹۷ | ۱۱:۲۹ کد : ۱۹۸۱۰۱۵ سرخط اخبار

وزیر حمل و نقل هند در دیدار با ظریف اعلام کرد به همه تعهدات اجرای توسعه بندر چابهار پایبند هستیم.

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس، امروز وزیر حمل و نقل و کشتیرانی هند در دیدار با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران اعلام کرد: من اطمینان کامل دارم که هند در موقعیتی هست که تمام کارهای راه‌اندازی چابهار را انجام دهد.

دولت هند پیش از این به یک بانک ایرانی مجوز داده بود تا شعبه‌ای را در هند طی مدت ۳ ماه بازگشایی کند.

وزیر امور خارجه ایران و نِیتین گادکاری وزیر حمل و نقل و کشتیرانی هند امروز دیدار داشتند. در این دیدار در خصوص روابط دوجانبه، راه‌های گسترش روابط اقتصادی دو کشور به ویژه در حوزه‌های حمل و نقل، کشتیرانی و نیز همکاری‌ها در بندر چابهار گفت‌وگو و تبادل نظر می‌کنند.

ظریف و هیأت همراه برای سفر ۳ روزه به «دهلی نو» رفته‌اند. قرار است در این سفر با وزیر نفت و نخست وزیر هندوستان هم دیدار و رایزنی داشته باشند. هند هم‌اکنون از خریداران عمده نفت ایران است و دهلی نو برای توسعه بندر چابهار سرمایه‌گذاری کرده است. 

توافق توسعه بندر چابهار توسط هند بیش از یک دهه است بر جای مانده است. ظاهراً اخیراً یک شرکت هندی اجرای تعهدات را به عهده گرفته و قرار است طی ۲ مرحله ۲ و ۸ ساله توسعه این بندر را به اتمام برساند.

خبرنگاران از ظریف پرسیده‌اند که آیا قرار است به ازای سرمایه‌گذاری هند در چابهار گاز ارزان در اختیار آنها قرار گیرد؟ ظریف پاسخ داده است که پرونده این بحث با طرفهای  هندی باز است اما تمایل ندارم که رسانه‌ای کنم.

کلید واژه ها: ایران و هند


نظر شما :