افزایش کمک مالی بریتانیا به فاسدترین کشورهای جهان

۱۵ دی ۱۳۹۷ | ۱۶:۳۷ کد : ۱۹۸۰۹۶۵ سرخط اخبار

یک نشریه انگلیسی نوشت: کمک‌های این کشور به فاسدترین کشورهای دنیا سال گذشته میلادی به میزان بیش از ۱۲ درصد افزایش یافت و این به رغم هشدار دادن نسبت به احتمال هدر رفتن، دزدیده شدن بخش عمده این کمک‌ها و یا حتی توقیف شدن این کمک‌ها توسط تروریست‌ها انجام شده است.

به گزارش ایسنا، روزنامه دیلی میل در این گزارش نوشت: تحلیل آمارهای رسمی نشان می‌دهد که بریتانیا بیش از ۱.۵۳ میلیارد پوند کمک در اختیار ۲۰ کشور فاسد دنیا قرار داده و این رقم در مقایسه با کمک ۱.۳۶ میلیارد پوند مربوط به سال گذشته میلادی افزایش نشان می‌دهد. این افزایش به میزان ۱۷۰ میلیون پوند معادل ۱۲ درصد بوده و این در حالی است پیش از آن رسوایی‌های مختلفی در این کشورها از بابت دریافت این پول‌ها رخ داد.

بررسی‌ها نشان می‌دهند که کمک‌های بریتانیا به فاسدترین کشورهای دنیا بعد از یک دوره ۵ ساله تقریبا دو برابر شده و از ۸۱۴ میلیون پوند در ۲۰۱۲ به رقم فعلی رسیده است.

اداره توسعه بین‌الملل دولت انگلیس تاکید می‌کند: سیاست تحمل صفر را نسبت به فساد دارد و تدابیر جامعی برای افتادن این کمک‌ها به دست طرف‌های اشتباهی و خطاکار در پیش می‌گیرد.

در برخی موارد این پول به جای آنکه مستقیما به خود دولت‌های مورد نظر داده شود تا جلوی منتقل شدن آن به افراد و مقامات فاسد گرفته شود از طریق آژانس‌های کمک رسانی منتقل شده است.

اندیشکده موسوم به شفافیت بین‌الملل گزارشی سالانه در مورد فاسدترین کشورهای دنیا منتشر می‌کند. تحلیل دیلی میل نشان داده که بریتانیا به ۱۷ تا از ۲۰ کشوری که در این فهرست بدترین کشورها بوده‌اند کمک کرده است. از جمله نافعان این کمک‌ها سومالی و سوریه بودند و در این کشورها کمک‌های غربیان به دست گروه‌های تروریستی رسیده است.

در سال ۲۰۱۷ بعد از آن که فاش شد کمک ۱۲ میلیون پوندی انگلیس به سوریه در خطر رسیدن به دست گروه‌های افراط گر قرار دارد دولت انگلیس اعطای این کمک را به سوریه معلق کرد.

یک تحقیقات از سوی بی بی سی پانوراما نشان داد که شاخه سوری القاعده اقدام به دست‌چین کردن افسران پلیس به نفع خود کرده و توانسته برنامه‌هایش را در نهادهای امنیتی و قضایی اجرا کند.

در عین حال کمک‌های فرستاده شده به سومالی نیز در خطر "مالیات بستن" از سوی گروه‌های تروریستی الشباب قرار گرفته است.

یک تحقیقات از سوی سی ان ان در سال گذشته میلادی دریافته که این گروه تروریستی از طریق ایست بازرسی‌های خود و اعمال مالیات بر کالاهای امدادی مربوط به آوارگان روزانه هزاران پوند پول اخاذی کرده است.

از جمله دیگر کشورهایی که کمک انگلیس به آنها افزایش یافته جمهوری دموکراتیک کنگو بوده که با ۲۸.۳ درصد افزایش به ۱۶۶.۲ میلیون دلار رسیده و در یمن

افزایش ۶۱.۴ درصدی را نشان می‌دهد.

کلید واژه ها: انگلیس


( ۱ )

نظر شما :