خرید نفت هند از ایران ادامه دارد/ ساز و کار مالی خرید نفتی هند از ایران به زودی مشخص می‌شود

۰۱ دی ۱۳۹۷ | ۱۱:۵۶ کد : ۱۹۸۰۷۳۸ سرخط اخبار

سفیر هند در تهران تاکید کرد: خرید نفتی هند از ایران قطع نشده و ادامه خواهد داشت که برای آن نیز از مکانیسم روپیه‌ای استفاده می‌شود.

سؤراب کومار در گفت‌وگو با ایسنا در مورد آخرین مراودات نفتی ایران و هند و همچنین ایجاد کانال مالی برای انجام مبادلات مالی گفت: خرید نفت هندوستان از ایران تا به امروز قطع نشده و به طور متوسط ماهانه 1.25 میلیون تن خرید داشته‌ایم که این امر قطعا ادامه دار خواهد بود.

وی افزود: برای این مساله از مکانیسم روپیه‌ای استفاده کرده و با UCO بانک کار خواهیم کرد که ساز و کار آن تا یکی دو هفته آینده مشخص می‌شود.

این دپیلمات هندی همچنین درباره این‌که آیا با اتمام ماموریت وی در ایران، سفیر بعدی کشور هندوستان مشخص شده است، اظهار کرد: بله، پیش از این در سال 1990 سفیری از طرف دولت هند در ایران حضور داشت که به زبان فارسی هم مسلط بود، اکنون در جای دیگری ماموریت دارد که به زودی از طرف وزارت امور خارجه کشورمان راهنمایی می‌شود تا برای انجام ماموریت به ایران بیاید.

سؤراب کومار سفیر هندوستان در تهران در 7 ژانویه ماموریتش در تهران پایان می یابد و قرار است به‌ عنوان سفیر هند در میانمار مشغول به فعالیت شود. او به مدت سه سال سفیر هند در تهران بوده است.

کلید واژه ها: ایران و هند


نظر شما :