اردوغان: کسانی که از اعتراضات استانبول حمایت می‌کردند حالا برای اعتراضات پاریس کور، کر و لال شده‌اند

۱۹ آذر ۱۳۹۷ | ۱۷:۱۱ کد : ۱۹۸۰۵۶۱ سرخط اخبار

رئیس‌جمهور ترکیه با اشاره به اعتراضات اخیر فرانسه گفت: کسانی که در برابر اعتراضات گزی استانبول از حقوق بشر دفاع می‌کردند اکنون در برابر اعتراضات پاریس کور، کر و لال شده‌اند.

به گزارش ایسنا،  به نقل از خبرگزاری آناتولی، رجب طیب اردوغان؛ رئیس‌جمهور ترکیه در مراسمی با عنوان "تمدن بشریت" به مناسبت هفتادمین سالگرد امضای بیانیه حقوق بشر گفت: دیگر کسی نمی‌تواند به کشور من درس دموکراسی، حقوق بشر و آزادی بدهد.

وی گفت که موضع ترکیه در برابر کودتای شکست خورده ۲۰۱۶ و اخوان المسلمین  و میلیون‌ها آواره ترکیه را در زمینه حقوق بشر و دموکراسی روسفید کرده است. دیگر ترکیه جایی نیست که کسی بتواند مشکلاتی از دموکراسی و حقوق بشر در آن پیدا کند.

رئیس‌جمهور ترکیه افزود: در طول این چند روز گذشته چندان خبری درباره فرانسه ، هلند و بروکسل منتشر نشده است. این درحالی است که در اعتراضات گزی دنیا را خبر کردند. اکنون نیز حوادث پاریس را اینگونه منتشر کنید اما این کار را انجام نمی‌دهید زیرا صادق نیستید.

 وی ادامه داد:  آیا دلیل امر این است که اینجا ترکیه است. کسانی که ما را متهم به نقض دموکراسی می‌کنند امروز از نقض دموکراسی کشورشان هیچ ابایی ندارند.  زمانی که میلیون ها پناهجو به ترکیه هجوم آورد برخی از ما می‌خواستند  که مرزهای خود را باز کنیم. اما اکنون خودشان شدیدترین تدابیر علیه پناهجویان اتخاذ کرده‌اند. او افزود: چه کسی مدافع حقوق بشر است ما یا آنها؟ اگر ما در کمک به انسانها پیشقدم می شویم به این دلیل نیست که پولی نداریم بلکه به خاطر ثروت قلبمان است.

رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد: بزک تمدن از صورت اروپا و آمریکا پاک شده و اکنون چهره اصلی نمایان شده است.

کلید واژه ها: رجب طیب اردوغان


( ۱ )

نظر شما :