اردوغان: اگر در آرژانتین فرصت دست می‌داد با تمام مدارک با بن‌سلمان رو در رو می‌شدم

۱۲ آذر ۱۳۹۷ | ۱۱:۳۸ کد : ۱۹۸۰۴۲۰ سرخط اخبار

رئیس‌جمهوری ترکیه تأکید کرد که اگر فرصت پاسخگویی به محمد بن سلمان درباره قتل خاشقجی در جریان نشست سران گروه ۲۰ دست می‌داد بی‌هیچ تردیدی با تمامی ادله رو در روی او قرار می‌گرفت.

به گزارش ایسنا، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه موضع خود را علیه ولیعهد سعودی تندتر کرده و از آمادگی‌اش برای غافلگیر کردن و تقابل با این ولیعهد جوان در خصوص قتل روزنامه‌نگار منتقد سعودی صحبت کرده است.

وی در جریان سفرش به ونزوئلا در صحبت با اصحاب رسانه ترکیه‌ای گفت: اگر به من فرصت داده می‌شد تا در جریان نشست سران گروه ۲۰ به محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان درباره قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد پاسخ بدهم بی‌هیچ تردیدی با تمامی اسناد و مدارک با او رو در رو می‌شدم. ما مجددا سؤالات درباره اینکه چه کسی دستور قتل خاشقجی را داده و همچنین مکان جسدش و همدست محلی را از عربستان پرسیدیم.

به نقل از الجزیره، وی گفت: هدف پنهان‌کاری تیم ترور درباره اطلاعات مربوط به این قتل حمایت از کسی است که دستور قتل را داده است. ما این پرونده را پیگیری خواهیم کرد و اگر لازم باشد به سازمان ملل مراجعه خواهیم کرد. ما منتظر نتایج بازرسی امکانی در شهر یالوا در جنوب استانبول هستیم. احتمالا در اماکن دیگر نیز بازرسی صورت می‌گیرد.

اردوغان گفت: ما همچنان تلاش خواهیم کرد تا روابط دوجانبه ترکیه و عربستان به خاطر این پرونده خدشه‌دار نشود و تمامی جزئیات و ابعاد این جنایت و آمر این قتل را کشف خواهیم کرد.

به گفته خبرنگار الجزیره در آنکارا اظهارات اخیر اردوغان خشم وی از نادیده گرفته شدن پرونده خاشقجی در نشست سران گروه ۲۰ در آرژانتین را نشان می‌دهد.

وی همچنین از اظهارات اخیر محمد بن سلمان که گفته بود تا جرمی ثابت نشود نمی‌توان کسی را متهم کرد، خشمگین است.

کلید واژه ها: رجب طیب اردوغان


نظر شما :