استقبال رهبران سیاسی عراق از انتخاب عبدالمهدی به عنوان نخست‌وزیر مکلف

۱۱ مهر ۱۳۹۷ | ۱۰:۱۹ کد : ۱۹۷۹۳۲۶ سرخط اخبار

نخست وزیر و دیگر رهبران سیاسی عراق انتخاب عادل عبدالمهدی به عنوان نخست‌وزیر مکلف را به او و مردم عراق تبریک گفتند.

به‌ گزارش ‌ایسنا، ‌به نقل از سومریه نیوز، حیدر العبادی، نخست وزیر عراق در این پیام ابراز امیدواری کرد که عبدالمهدی در تشکیل کابینه و اختیار اشخاص اصلح برای پست‌های دولتی و  ارائه بهترین خدمات به شهروندان موفق باشد.

پارلمان عراق روز سه‌شنبه برهم صالح را به عنوان رییس جمهور عراق انتخاب کرد و صالح نیز عبدالمهدی را مسئول تشکیل کابینه جدید کرد.

هادی العامری، رییس ائتلاف فتح نیز به مردم عراق انتخاب رییس جمهور و تعیین عبدالمهدی به عنوان نخست وزیر مکلف را تبریک گفت.

العامری در بیانیه‌ای کوتاه برای عبدالمهدی آرزوی موفقیت کرد و گفت: امیدوارم دولتی تشکیل شود که بتواند خدمات مناسبی به شهروندان ارائه دهد.

نوری مالکی، رییس ائتلاف دولت قانون نیز به عبدالمهدی تبریک گفته و ابراز امیدواری کرد که عراق به سرعت در مسیر تشکیل دولتی قرار بگیرد که بتواند به مردم خدمات رسانی کند.

وی ضمن آرزوی موفقیت برای عبدالمهدی ابراز امیدواری کرد که او بتواند به روند سر و سامان دادن نهادهای دولتی ادامه‌ داده و خواسته‌های مردم عراق را بر آورده کند.

وی افزود: ما همگی امیدواریم که این اتفاقات خوب ادامه‌ پیدا کند و عراق به سرعت در مسیر تشکیل دولتی که قادر به ارائه خدمات و بازسازی عراق باشد، قرار بگیرد.

مقتدی صدر، رهبر صدر عراق نیز در بیانیه‌ای کوتاه به برهم صالح بابت انتخابش به عنوان رییس جمهور عراق تبریک گفت و برای او آرزوی موفقیت کرد.

کلید واژه ها: عادل عبدالمهدی


نظر شما :