آغاز گفت‌وگوهای دوجانبه تهران و انگلیس در تهران

۱۰ شهریور ۱۳۹۷ | ۱۵:۵۸ کد : ۱۹۷۸۷۲۲ سرخط اخبار

دور جدید گفت‌وگوهای دوجانبه ایران و انگلیس امروز(شنبه) به ریاست سیدعباس عراقچی و آلیستر برت معاونان وزرای خارجه ۲ کشور در تهران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، دور جدید گفت‌وگوهای دوجانبه ایران و انگلیس پیش از ظهر امروز (شنبه) دهم شهریور 1397 (اول سپتامبر 2018) به ریاست «سید عباس عراقچی» معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران و «آلیستر برت» معاون وزیر خارجه انگلیس در امور غرب آسیا و شمال آفریقا در محل وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و در تهران برگزار شد.

«آلیستر برت» معاون وزیر خارجه انگلیس بدین منظور به تهران سفر کرده است.

آنگونه که پیش از این از سوی دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران اعلام شد، همکاری‌های اقتصادی دوجانبه در پی خروج آمریکا از برجام و نحوه تامین ساز و کارهای مالی و پولی بین دو کشور به رغم تحریم‌های یکجانبه آمریکا، اصلی‌ترین محور این گفت‌وگوها است.

براساس این گزارش، طرفین همچنین در خصوص آخرین تحولات منطقه به رایزنی و تبادل نظر خواهند پرداخت.

به گزارش فارس، عراقچی و برت معاونان وزرای خارجه ایران و انگلستان 21 فوریه 2018 (دوم اسفند 1396) در لندن درباره ابعاد وسیعی از موضوعات دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی به رایزنی پرداختند.

سید عباس عراقچی معاون وزیر خارجه ایران که بدین منظور به لندن سفر کرده بود، ضمن رایزنی با آلیستر برت (سوم اسفند 1396)  در اندیشکده چتم هاوس درباره اولویت‌های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران سخنرانی کرد.

برت نیز پس از دیدار با عراقچی با انتشار پیامی در توئیتر، این دیدار را «سازنده» خواند و گفت: در این نشست درباره نقش ایران در منطقه، حفظ برجام و همچنین زندانیان دو تابعیتی بحث شد.

وی نوشت: «دیداری سازنده با عباس عراقچی معاون وزیر خارجه ایران داشتم. درباره اهمیت ایفای نقش مثبت منطقه‌ای ایران در عین کار با جامعه بین‌المللی برای حفظ توافق هسته‌ای گفت‌وگو کردیم.»

کلید واژه ها: ایران و انگلیس سید عباس عراقچی


نظر شما :