اتاق بازرگانی تهران: ستاد مقابله با تحریم تشکیل شود

۲۹ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۴:۴۵ کد : ۱۹۷۷۳۰۶ سرخط اخبار

رئیس کمیسیون تسهیل کسب و کار اتاق بازرگانی تهران پیشنهاد کرد، یک ستاد مقابله تحریم راه اندازی شود که با همکاری وزارت خارجه، موارد تحریمی در آن را پیگیری کند

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «محمدرضا نجفی منش» روز سه شنبه در نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران افزود: باید یک ارتباط دائمی با شرکت ها و فعالان اقتصادی برای شناسایی مشکلات برقرار شود؛ البته باید توجه داشت که حرکت با دست فرمان قبلی، امکانپذیر نیست.
عضو هیات نمایندگان اتاق تهران گفت: اداره خزانه داری آمریکا 500 نفر را در نظر گرفته است که دور زدن تحریم های ایران را رصد کنند؛ در این شرایط ما باید پنج هزار نفر را برای مقابله با آنها قرار دهیم.
نجفی منش ادامه داد: از 15 مردادماه تحریم های جدید صنعت خودرو یعنی قطعات و مواد اولیه آغاز خواهد شد، این در حالی است که آنها خودرو را تحریم نکردند، درواقع هدف این تحریم ها ضربه بیشتر به ایران است.
رئیس کمیسیون تسهیل کسب و کار اتاق بازرگانی تهران اظهار داشت: این بار آمریکا به جای تحریم خودرو، محدودیت های سختی برای قطعات و مواد اولیه در نظر گرفته است.
نجفی منش افزود: برخی کشورها تا ٣٠٠ میلیون دلار در ایران سرمایه گذاری کرده اند، اما جرات ندارند در شرایط جدید تحریم، ادامه دهند.
وی با تاکید بر حفظ برجام، گفت: ایران باید همکاری با اتحادیه اروپا را در دستور کار قرار دهد، ضمن اینکه همکاری با شرکت های کوچک و متوسط نیز در دستور کار قرار گیرد.


نظر شما :