پوتین و اون احتمالا ماه جاری میلادی دیدار می‌کنند

۱۱ خرداد ۱۳۹۷ | ۲۱:۳۱ کد : ۱۹۷۷۰۲۳ سرخط اخبار

پیونگ یانگ اعلام کرد که سرگئی لاورف وزیر خارجه روسیه و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در دیدار اخیر خود در خصوص برگزاری نشست رهبران روسیه و کره شمالی توافق کرده اند.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه راشا تودی، کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در دیدار با لاورف نامه ای از سوی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه دریافت کرده که در این نامه پوتین رهبر کره شمالی را به سفر به روسیه برای دیدار با خود دعوت کرده است.

خبرگزاری رسمی کره شمالی به نقل از کیم جونگ اون گزارش کرده که او گفته است: ما به عاری سازی شبه جزیره کره از سلاح اتمی در دورانی جدید و به شیوه ای جدیدی که راه حل هایی را برای مسائل مربوطه به صورت قدم به قدم پیدا کند، ادامه خواهیم داد.

رهبر کره شمالی طبق گزارش این خبرگزاری اظهار امیدواری کرده که از طریق یک مذاکره و گفت وگوی سازنده و موثر مشکلات را حل کنند.

تاریخی برای این دیدار احتمالی پیش بینی نشده است اما برخی رسانه ها گفته اند این دیدار تا اواسط ماه جاری میلادی برگزار می شود.

این خبرگزاری گزارش کرده کیم جونگ اون بعد از دریافت نامه شخصی پوتین از دستان لاورف اظهار امیدواری کرده که مذاکرات «سطح عالی» تقویت شود با این هدف که روابط راهبردی سنتی میان روسیه و کره شمالی به توسعه خود ادامه دهد. هنوز تاریخ دقیق چنین نشستی تعیین نشده و دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین گفته هنوز زود است درباره نشست میان کیم جونگ اون و پوتین صحبت کنیم.

این در حالیست که رسانه های غربی گزارش کرده اند که کیم جونگ اون در این دیدار به وزیر خارجه روسیه از بابت آنچه که «برتری طلبی آمریکا» خوانده گلایه کرده است.

رهبر کره شمالی به لاورف گفته است: همچنان که ما به تلاش برای تنظیم وضعیت سیاسی در مواجهه با برتری طلبی آمریکا ادامه می دهیم، من می خواهم با رهبری شما به تبادل نظری عمیق و دقیق بپردازم و امیدوارم که با ادامه کار بتوانم آن را عملی کنم.

کلید واژه ها: کیم جونگ اون لاورف


نظر شما :