نماینده کلیمیان: برای دفاع از ایران، متحد و آماده ایم

۰۹ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۵:۳۶ کد : ۱۹۷۶۹۹۲ سرخط اخبار

نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی گفت: هر دشمنی که فکر تجاوز به خاک ایران و منافع ملی و ارزش های کشورمان را در سر داشته باشد، باید بداند همه ما در کنار یکدیگر برای دفاع از میهن و جانفشانی برای آن آماده ایم.

«سیامک مره صدق» روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا افزود: این اتحاد و همدلی و وحدت و انسجام را همه ما که دوستدار و از فرزندان ایران هستیم، باید حفظ کنیم . به هیچ وجه نباید اجازه دهیم تفاوت های عقیدتی جزئی که وجود دارد به ابزاری در دست دشمنان تبدیل شود تا بتوانند چندصدایی در کشور ایجاد کنند و از این چند صدایی سوءاستفاده کرده و به نفع منافع خودشان بهره ببرند.
نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی گفت: ما همواره در شرایط صلح و سازندگی باید در کنار همدیگر در جهت پیشبرد اهداف کشورمان حرکت کنیم.

** قانون اساسی و رهبری محور اصلی وحدت هستند
نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی با بیان این که «حفظ وحدت و انسجام ملی» از وظایف تمام شهروندان ایران و حاکمیت است و چندین بار نیز در قانون اساسی کشور که به عنوان بالاترین سند قانونی و میثاق ملی نظام جمهوری اسلامی است به آن اشاره شده است ، اظهار داشت: از زمان شروع انقلاب اسلامی تا امروز «وحدت و همدلی» یکی از رمزهای اصلی پیروزی ملت ایران در همه شرایط بوده است؛ امروز چارچوب های این وحدت کاملا مشخص است، «قانون اساسی» و «رهبر معظم انقلاب» به عنوان عمود خیمه و ستون اصلی نظام جمهوری اسلامی، محورهای اصلی این همدلی و اتحاد در ایران هستند.
مره صدق تصریح کرد: ادیان و مذاهب مختلفی که در ایران در کنار هم زندگی می کنند علاوه بر کشور مشترک، زبان و فرهنگ و منافع ملی مشترک، به اصولی مشترک «توحید، نبوت و معاد » اعتقاد دارند که همه این موارد باعث تقویت و تعمیق فراوان این اتحاد و همدلی شده است. 
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خاطر نشان کرد: همه باید در جهت منافع ملی و راهبردها و اهداف کلان نظام، چه در حوزه سیاست خارجی و چه در برنامه های اقتصادی و فرهنگی که برای اعتلای کشور تعریف شده با همدیگر هم جهت و هم گام باشیم و تفاوت های دینی، فرهنگی، قومی، نژادی و زبانی به هیچ وجه نباید در این صفوف یکدل و همراه ملت ایران، خللی ایجاد کند، اگر در این صفوف یکپارچه و متحد مردم مشکل ایجاد شود، فقط دشمنان بهره می برند.

** ترامپ و نتانیاهو دوست مردم ایران نیستند
نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: «دونالد ترامپ» و «بنیامین نتانیاهو» دوست هیچ کدام از مردم ایران نیستند، همان طور که داعش و طالبان با هیچ کدام از مردم ایران سر دوستی ندارند.
وی افزود: وقتی صدام با موشک به مناطق مسکونی ایران حمله کرد، موشک از هیچکدام از شهروندان راجع به دین، مذهب، نژاد آنها سوال نمی کرد و همه جا را یکسان تخریب می کرد. 
مره صدق گفت : تحریم های غیرانسانی که ترامپ می خواهد مردم ایران را با آنها تهدید کند نیز متوجه یک گروه مذهبی و نژادی و قومیت خاص نیست و همه مرم ایران را مورد تهاجم و تهدید قرار خواهد داد؛ ما هم باید همراه و همدل و متحد حرکت کنیم تا بتوانیم از منافع ملی و ارزش های مشترک کشورمان دفاع کنیم. 

** می خواهند اختلاف ایجاد کنند، باید هوشیار باشیم 
مره صدق با بیان این که «تنوع و تفاوت های فرهنگی ایران جاذبه و زیبایی کشور ما است» تصریح کرد: اما دشمنان ایران همواره می خواهند با سوء استفاده از همین تفاوت ها و به هر بهانه ای در صفوف متحد ملت ایران ناهماهنگی و اختلاف ایجاد کنند؛ آنها نه تنها می خواهند این زیبایی تنوع و چند فرهنگی و یکپارچگی را بر هم بزنند، بلکه می خواهند آنرا به تشتت و چنددستگی هم تبدیل کنند. 
این نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: دو گروه از افراد هستند که ابزار دست دشمنان می شوند؛ یک گروه افرادی هستند که آگاهانه و هدفمند در جهت منافع دشمنان عمل می کنند و با رفتارهای خود سعی می کنند در داخل کشور و بین گروه های مختلف ایجاد تفرقه و دشمنی کنند و به دو دستگی و اختلاف دامن بزنند و از این راه به منافع دشمنان ملت ایران کمک کنند، وظیفه ما است که هوشیار باشیم و این گروه را شناسایی کنیم و حتما باید با آنها نیز مقابله شود.

** باید تاکیدمان بر اهداف و راه مشترک باشد 
مره صدق افزود: متاسفانه گروهی از دوستان ناآگاه نیز هستند که بیشتر بر روی تفاوت ها دست می گذارند و تاکیداشان بر همین تفاوت ها است و می خواهند به این تفاوت ها دامن بزنند، این گروه از دوستان نه تنها اکنون و در این شرایط که با توطئه های مختلف دشمن روبه رو هستیم، بلکه در شرایط عادی هم باید در رفتار و عمل خود تجدید نظر کنند، این دوستان سعی غیرمنطقی در عنوان کردن برخی مباحث اختلافی در سطح عمومی یا در سطح کلان کشور دارند.
نماینده کلیمیان در مجلس، وجود یک سری تفاوت ها بین گروه های دینی، مذهبی و نژادی طبیعی دانست و گفت: منتهی همواره ما تاکید کرده ایم در سطح عمومی و در سطح کلان جامعه باید اشاره مان و تاکیدمان فقط بر تشابهات، هماهنگی ها و همراهی ها، اعتقادات، اهداف و راه مشترک باشد. 
مره صدق بیان کرد : به هر حال بین عقاید مختلف در یک سرزمین تفاوت هایی وجود دارد، یک سری افراد ناآگاه می خواهند این ها را برجسته کنند و این اختلاف نظرها که نیاز به یک گفت وگوی تخصصی دارد و باید بین علمای ادیان و مذاهب مختلف باشد را به سطح عمومی جامعه می آورند و با این کار اتحاد و همدلی همراهی بین مردم را خدشه دار می کنند.
نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی با بیان این که بحث های علمی و دقیق بین ادیان و گروه های مختلف در طول تاریخ همیشه وجود داشته است، گفت: در روابط و گفت و گوهای بین ادیان دو نوع راه وجود دارد، یک سری بحث علمی و کارشناسانه است که در سطح علما و دانشمندان وجود دارد که چون آنها آگاهی نسبتا کامل تری به موضوع دارند و شباهت ها را هم خیلی خوب می شناسند، این گونه بحث ها در سطح آنها منجر به ایجاد دشمنی نمی شود.
وی افزود: اما وقتی در برخی رسانه های جمعی و فضای مجازی حرف هایی شنیده می شود که نه تنها هیچ کمکی به افزایش وحدت ملی نمی کند، بلکه ممکن است ناخودآگاه باعث افزایش اختلافات در کشور هم بشود.
مره صدق تاکید کرد: در شرایط فعلی دوستان انقلاب و کسانی که در خط نظام حرکت می کنند و به دنبال حفظ و ارتقاء وحدت ملی هستند، باید اختلاف نظرها را کنار بگذارند و بر مشترکات، همراهی ها و همدلی ها تاکید کنند.

** باید به ارزش های مشترک همدیگر احترام بگذاریم
نماینده کلیمیان در مجلس با بیان این که تمام ادیان توحیدی بر سه اصل مشترک « توحید، نبوت و معاد» با یکدیگر همراه و همدل هستند، گفت: همه ما از هر گروهی باید از توهین به مقدسات همدیگر و بی احترامی به ارزش های مورد احترام سایر ادیان به صورت جدی خودداری کنیم و همه باید به ارزش های همدیگر احترام بگذاریم.
وی افزود: این احترام به ارزش ها به معنی نادیده گرفتن تفاوت ها نیست، منتهی این تفاوت ها به هیچ وجه نباید به صورت جدی در سطح عمومی و در سطح مردم عادی مورد بحث های غیرکارشناسی قرار گیرد؛ محل این بحث ها در مجامع علمی و کارشناسی است؛ در سطح عمومی، در رسانه ملی و در فضای مجازی تاکید همه ما باید بر دوستی، همراهی، همدلی و وحدت باشد.

** دشمن منافع ملی ایران، دشمن همه مردم است 
نماینده کلیمیان در مجلس گفت: در طول تاریخ طولانی ایران هر گاه کشور ما در مسیر پیشرفت، توسعه، ترقی، موفقیت، آرامش و رفاه و امینت قرار داشته است همه از مواهب آن برخوردار شده اند و هرگاه هم مشکل یا بحرانی پیش آمده، همه در آن مشکل سهیم بوده اند و فقط هر زمان که وحدت داشتیم و همراه و همدل بوده ایم، توانسته ایم بر آن مشکل غلبه کنیم.
مره صدق تاکید کرد: تمامی کسانی که دشمن منافع ملی ایران هستند، دشمن همه مردم ایران از هر قومیت و دین و نژادی محسوب می شوند.
وی خاطرنشان کرد: در جریان انقلاب شکوهمند اسلامی مردم ایران و در جریان دفاع مقدس، شاهد در هم آمیختن خون جوانان مسلمان، مسیحی، زرتشتی و یهودی بودیم؛ همه آنها جان خودشان را برای ارزش های انقلاب اسلامی و دفاع از خاک میهن در برابر تجاوز غیرانسانی صدام اهدا کردند. 

کلید واژه ها: کلیمیان


نظر شما :