دوترته: "اون" قهرمان من است

۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۴:۴۱ کد : ۱۹۷۶۳۷۳ سرخط اخبار

رییس جمهور فیلیپین از اقدام رهبر کره شمالی برای همکاری در مذاکرات تقدیر کرد و او را "قهرمان" خواند.

به گزارش ایسنا، به نقل ازخبرگزاری اسپوتنیک، پس از دیدار تاریخی کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی با مون جائه این، رییس جمهورکره جنوبی، رودریگو دوترته، رییس جمهور فیلیپین او را یک قهرمان خواند و بر روحیه او برای همکاری در اقدامی که آرامش را به شبه جزیره کره بازگردانده تاکید کرد.

کره شمالی اوایل ماه آوریل متعهد شد که آزمایش های موشکی و هسته ای خود را متوقف و سایت هسته ای پیونگ یانگ را تعطیل کند و این اقدام از جانب کیم جونگ اون، با استقبال جهانی مواجه شد.

رییس جمهور فیلیپین که برای حضور در نشستی به سنگاپور سفر کرده بود، پس از بازگشت به کشورش به خبرنگران گفت: او قهرمان من شد. او قهرمان عصر امروز است.

دوترته از تعهد کره شمالی به ادامه خلع سلاح هسته ای استقبال کرد و در خصوص دیدار با کیم جونگ اون برای "تبریک گفتن" به او، ابراز امیدواری کرد.

رییس جمهور فیلیپن گفت: امیدوارم او (رهبر کره شمالی) من را دوست خود بداند.

دوترته پیش از این هشدار داده بود: کیم جونگ اون که با بمب های خود، با اسباب بازی های خود بازی می کند، ممکن است ناگهان دیوانه شود چون مغزش خوب کار نمی کند.

این تفاوت در اظهارات دوترته پس از آن رخ داد که کیم جونگ اون و رییس جمهور کره جنوبی در اقدامی تاریخی با یکدیگر دیدار کردند و برای خلع سلاح هسته ای کامل و اعلام رسمی پایان جنگ دو کره به توافق رسیدند.

کلید واژه ها: کیم جونگ اون


نظر شما :