استقبال اتحادیه اروپا از توقف برنامه‌های اتمی کره‌ شمالی

۰۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۲۲:۲۱ کد : ۱۹۷۶۱۷۹ سرخط اخبار

رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز (شنبه) از تصمیم کره شمالی در توقف آزمایش های موشکی و اتمی اش استقبال کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، فدریکا موگرینی، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه ای اعلام کرد: این تصمیم کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی برای توقف آزمایش های اتمی و موشکی و همچنین تعطیل کردن سایت آزمایش اتمی گامی مثبت در مسیر بدون بازگشت و معتبر خلع سلاح اتمی، احترام گذاشتن به الزامات و تعهدات بین المللی و تمامی قوانین مرتبط با قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل و همچنین اجرای پیمان منع جامع آزمایش هسته ای است.

وی ادامه داد: اتحادیه اروپا به نشست های قریب الوقوع میان کیم جونگ اون با مونه جائه این، رئیس جمهوری کره جنوبی و دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا چشم دوخته است. امیدواریم که این نشست های در سطح عالی به ایجاد اعتماد بینجامد و نتایج مثبت و مستحکمی برجای بگذارد.

رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ادامه صحبت هایش گفت: اتحادیه اروپا به حمایتش از راه حلی قابل مذاکره شامل اشتراک گذاری تجربیات شخصی اش درباره خلع سلاح ادامه می دهد. ما به اجرای تمام و کمال سیاست خود که شامل فشار بر دولت کره شمالی از طریق تحریم های سازمان ملل و همچنین در سطح اتحادیه اروپا می شود، پایبندیم و همچنین راه های ارتباطی را باز می گذاریم.

کلید واژه ها: اتحادیه اروپا


نظر شما :