جانسون: از نزدیک اوضاع ایران را دنبال می‌کنیم

۱۳ دی ۱۳۹۶ | ۱۳:۳۱ کد : ۱۹۷۴۱۳۹ سرخط اخبار

وزیر خارجه انگلیس: باور ما این است که باید بحث هایی جدی درباره مسائل مشروع و مهمی که برای تظاهرکنندگان مطرح شده است ایجاد شود!

به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از پایگاه اینترنتی وزارت خارجه انگلیس؛ بوریس جانسون امور خارجه انگلیس در بیانیه ای در واکنش به ناآرامی های اخیر در چند شهر ایران گفت انگلیس اوضاع ایران را از نزدیک دنبال می کند.

جانسون در بیانیه خود بدون اشاره ای به اقدام اغتشاشگران در حمله به اموال عمومی اعلام کرد: انگلیس از نزدیک تحولات در ایران را دنبال می کند. باور ما این است که باید بحث هایی جدی درباره مسائل مشروع و مهمی که برای تظاهرکنندگان مطرح شده است ایجاد شود!

همچنین باور داریم به صورت خاص در آستانه هفتادمین سالگرد انتشار اعلامیه جهانی حقوق بشر، مردم بتوانند آزادی بیان و اظهار آشتی جویانه دیدگاه های خود را در چارچوب قانون داشته باشند.

سخنگوی موگرینی هم گفت اوضاع ایران را زیرنظر داریم
کاترین ری (Catherine Ray)، سخنگوی فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم گفت: اوضاع ایران را زیرنظر داریم.

کاترین ری در چند پیام توئیتری اعلام کرد: اتحادیه اروپا تظاهرات در ایران را پیگیری می کند. ما با مقامات ایران در ارتباط هستیم.

وی افزود: انتظار داریم بدنبال اظهارات علنی رئیس جمهور روحانی، حق تظاهرات مسالمت آمیز و آزادی بیان تضمین شود. ما همچنان اوضاع ایران را زیرنظر خواهیم داشت.

کلید واژه ها: اوضاع ایران را اوضاع ایران


نظر شما :