لاوروف: هدف اصلی ما اکنون در سوریه نابودی "جبهة النصره" است

۰۶ دی ۱۳۹۶ | ۱۸:۴۹ کد : ۱۹۷۴۰۲۹ سرخط اخبار

وزیر خارجه روسیه امروز (چهارشنبه) نابودی گروه تروریستی "جبهة النصره" را در راستای مبارزه با تروریسم در سوریه هدف اصلی کشورش ارزیابی کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در نشست خود با احمد الجربا، رئیس جریان "الغد" سوریه با بیان اینکه نابودی گروه تروریستی "جبهة النصره" در مبارزه با تروریسم در سوریه مساله بسیار مهمی است، تاکید کرد، روسیه منتظر تغییرات مثبت در سوریه است.

لاوروف گفت، مسکو اطلاعاتی پیرامون حمایت خارجی از این گروه تروریستی را در اختیار دارد.

وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد، بخش اصلی نبرد با داعش در سوریه پایان یافته است.

وی تصریح کرد، با وجود اینکه برخی از افراد مسلح از سوریه فرار کرده و تلاش می کنند بار دیگر در روسیه تجمع کرده و یا به خارج فرار کنند، اما ضربه سختی به داعش در سوریه وارد آمده و روشن است که درگیری اصلی در این زمینه عملا پایان یافته است.

وزیر خارجه روسیه درباره مذاکرات ملی سوریه تاکید کرد، باید از مخالفان خارجی شرکت کننده در مذاکرات ژنو دعوت کرد تا در کنفرانس گفت وگوی ملی سوریه در سوچی حضور داشته باشند. 

لاوروف تاکید کرد، هدف از  کنفرانس سوچی پایه ریزی برای آغاز اصلاح قانون اساسی سوریه است.

وی گفت، مسکو از کنفرانس گفت وگوی ملی سوریه میان دولت این کشور و رهبران قبایل به شدت حمایت کرده و برای برگزاری مذاکره مستقیم میان دولت و مخالفان سوریه تلاش می کند.

الجربا نیز در این دیدار گفت، مذاکرات ژنو تاثیر گذار بود و امید است که گفت وگوهای مستقیم میان دو طرف مذکور صورت گیرد.

وی درباره نشست سوری – سوری سوچی تصریح کرد، روسیه با روسیه این موضوع و چگونگی برگزاری آن را بررسی خواهد کرد.

پیش از این دیدار، منذر اقبیق، سخنگوی جریان الغد سوریه اعلام کرد، رئیس این جریان به مسکو سفر کرده است و امروز (چهارشنبه) مذاکراتی با سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه خواهد داشت.

اقبیق گفت، جریان الغد سوریه بر اساس اصول اصلی خود و طرح های ثابتش بر راه حل سیاسی و جلوگیری از ریختن خون سوری ها و توقف جنگ تاکید دارد و بر پرونده انسانی و انتقال دموکراتیک قدرت و مبارزه با تروریسم و حفظ تمامیت ارضی سوریه متمرکز است.

وی پیرامون نظراتی که در مورد کنفرانس سوچی گفته می شود، به ویژه اینکه جریان الغد از این کنفرانس حمایت می کند، تصریح کرد، جریان الغد به تنوع سیاسی و نظرات همگان در مورد این کنفرانس احترام می گذارد اما در عین حال، کمپین ها برای بد جلوه دادن دیگران و خائن دانستن آن ها را تایید نمی کند؛ چراکه همان طرف هایی که چنین اقداماتی را راهبری کرده اند، عامل دو دستگی میان انقلابیون هستند و در تضعیف انقلاب و ایجاد شکاف در آن نقش داشته اند و ما در جریان الغد تلاش می کنیم تا حد توان آنچه را که می توانیم، نجات دهیم.

اقبیق خاطرنشان کرد، گزینه های برخی از طرف های مخالف سوری اشتباه بود و همان ها با تکرار اشتباهات باعث ریختن خون بیشتری از مردم سوریه شدند.

کلید واژه ها: سوچی


نظر شما :