دفاع وزیر خارجه گوآتمالا از تصمیم انتقال سفارت کشورش به قدس

۰۶ دی ۱۳۹۶ | ۱۳:۰۴ کد : ۱۹۷۴۰۱۸ سرخط اخبار

وزیر امور خارجه گوآتمالا از تصمیم رئیس جمهوری کشورش برای انتقال سفارتخانه گوآتمالا از تل آویو به قدس که به دنبال تغییر رویکرد واشنگتن صورت گرفت، دفاع کرد و انتقادهای داخلی و خارجی را نادیده گرفت.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، ساندرا خوول، وزیر امور خارجه گوآتمالا تاکید کرد، "این تغییر یک تصمیم در عرصه سیاست خارجی و حاکمیت ملی ماست و قصد نداریم آن را تغییر دهیم."

او افزود: آنچه ما انجام می دهیم به سیاست خارجی ما و اینکه ما متحد اسرائیل هستیم، مرتبط است.   

جیمی مورالس، رئیس جمهوری گوآتمالا در کریسمس با اعلام این خبر اولین کشوری شد که از رویکرد دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا برای انتقال سفارتخانه کشورش از تل آویو به قدس حمایت کرد. رژیم صهیونیستی مدعی است تمام قدس پایتخت آن است، در حالی که فلسطینیان شرق آن را که در ۱۹۶۷ توسط این رژیم اشغال شد، برای خود می داند. دولت های بسیاری می گویند، سرنوشت قدس باید از طریق مذاکرات حل و فصل شود.

رژیم صهیونیستی از اعلام گوآتمالا استقبال کرد در حالی که مقام های فلسطینی آن را مورد انتقاد قرار دادند. دولت گوآتمالا زمان مشخصی برای انتقال سفارتخانه اش اعلام نکرده است.

وزیر خارجه گوآتمالا همچنین کاهش تجارت هل را که کشورهای عربی و اسلامی بزرگترین خریداران آن هستند، بی اهمیت دانست. او گفت، این تجارت تنها سه دهم درصد تولید ناخالص ملی این کشور را تشکیل می دهد. این مقام تاکید کرد: این موضوع جای نگرانی ندارد. 

کلید واژه ها: گوآتمالا


نظر شما :