خنثی سازی طرح ترور مسئولان لیبیایی

۲۹ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۹:۱۷ کد : ۱۹۷۱۰۳۱ سرخط اخبار

یک تیم امنیتی وابسته به دولت وفاق ملی لیبی طرح تروریستی برای ترور مسئولان این کشور در طرابلس با استفاده از مواد شیمیایی سمی را ناکام گذاشت.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری العربیه، اداره کل امنیت مرکزی محله ابوسلیم در جنوب طرابلس در صفحه رسمی خود در فیسبوک ویدئویی را منتشر کرد و در آن از خنثی سازی طرحی تروریستی برای ترور مسئولان این کشور در طرابلس خبر داد.

در این ویدئو بیان شد، پس از تحقیقات و جمع آوری اطلاعات درباره یک گروهک تروریستی به رهبری عبدالحکیم بلحاج، مشخص شد این گروهک برای ترور مسئولان لیبیایی با استفاده از ماده ای شیمیایی و به شدت سمی که در سطح جهانیازجمله مواد شیمیایی ممنوعه است برنامه ریزی می کرده است.

در این ویدئو یک جعبه نشان داده می شود که این ماده شیمیایی در آن قرار دارد حتی دست زدن به این ماده نیز کشنده است.

در این فایل چهار فرد بازداشت شده اعتراف می کنند که عملیات ترور با هماهنگی عبدالحمید الهازل ملقب به "هاورز" و یکی از فرماندهان گردان "الکانی" که در انفجارها و بمب گذاری ها دست دارد، برنامه ریزی شد.

طبق بیانیه اداره کل امنیت مرکزی طرابلس این مواد شیمیایی خطرناک اکنون در اختیار گروه ها و تشکل های تروریستی در این شهر قرار دارند و آنها مردم شهر را تهدید می کنند، این سموم شیمیایی که در سطح جهانی ممنوع هستند می توانند تنها با لمس شدن در چند دقیقه فرد را از پای در آورند.

گروهک تروریستی بلحاج وابسته به "گروه مبارز لیبی" است و در لیست "تروریستی" قرار دارد که کشورهای تحریم کننده قطر یک ماه قبل صادر کردند، این گروه مسلح تفکرات افراطی داشته و از تروریسم و برهم زدن ثبات در لیبی حمایت می کند، شخص بلحاج نیز چهره ای تروریستی در لیبی است.

کلید واژه ها: طرابلس


نظر شما :