اتهام‌زنی ویکی‌لیکس به ماکرون درباره ارتباط با روس‌ها

۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۱۷:۴۶ کد : ۱۹۶۸۸۴۹ سرخط اخبار

سازمان افشاگر ویکی لیکس مدعی شد در اطلاعات افشا شده علیه نامزد پیشتاز انتخابات ریاست جمهوری فرانسه، نام یک کارمند شرکت امنیتی روسی وجود دارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری راشا تودی، کمپین امانوئل ماکرون، نامزد انتخابات ریاست جمهوری فرانسه جمعه اعلام کرد که هدف "اقدام گسترده و هماهنگ دزدی دریایی" با هدف اشاعه اسناد کذب با واقعی قرار گرفته است.

در همین حال ویکی لیکس در پیامی توئیتری اعلام کرد، نام یک مقاطعه کار امنیتی روسیه از شرکت "اوریکا"، ۹ بار در مجموع اسناد فاش شده آمده است. این سازمان همچنین تصویری از شماره و نام "گئورگی پتروویچ روشکا" منتشر کرد.

علاوه بر این، ویکی لیکس تاکید کرد شرکت اوریکا مجوز امنیتی سرویس جاسوسی روسیه را در اختیار دارد و از دهه ۹۰ میلادی فعالیت خود را آغاز کرده و تخصص آن،  توسعه و تولید سیستم های اطلاعات منسجم و نیز تولید ماشین آلات کامپیوتری است.

دور دوم انتخابات ریاست جمهوری فرانسه امروز (یکشنبه) برگزار می شود. در دور اول که ۲۳ آوریل بود، امانوئل ماکرون میانه رو و مستقل توانست بیش از ۲۴ درصد آراء را کسب کند. او به همراه مارین لوپن، نامزد جبهه ملی فرانسه که بیش از ۲۱ درصد رای به دست آورده بود، به دور دوم راه یافتند.


نظر شما :