وعده کوربین برای توافق بریگزیتی به نفع اکثریت

۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۱۹:۰۸ کد : ۱۹۶۸۸۴۵ سرخط اخبار

رهبر حزب کارگر انگلیس به رای دهندگان این کشور تاکید کرد در صورت پیروزی در انتخابات سراسری زودهنگام ماه آینده میلادی توافق بریگزیتی که به نفع اکثریت و نه اقلیت باشد را منعقد خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از یورو نیوز، جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر انگلیس، اصلی ترین حزب مخالف دولت این کشور با کنایه به ترزا می، نخست وزیر انگلیس گفت: دولت حزب کارگر در جریان مذاکرات بریگزیت اروپا را تهدید نخواهد کرد.

او در یک تجمع در منطقه "وست میدلندز" گفت: ما بر سر بریگزیتی مذاکره خواهیم کرد که برای همه و برای اکثریت مفید باشد نه برای اقلیت و تعداد معدود. ما اروپا را در مسیر رسیدن به بریگزیت تهدید نخواهیم کرد.

او خاطر نشان کرد: در این کمپین انتخاباتی ما یک پیشنهاد و طرح برای انگلیس ارائه خواهیم کرد که مبنی بر مقابله با بی عدالتی و نابرابری باشد و در راستای دستیابی به نظام بهداشت و درمان مناسب، نظام آموزشی با بودجه کافی، نظام خدمات اجتماعی درست و سیاست مسکن تضمین کننده خانه برای همه باشند.

او تصریح کرد: اکنون سوال این است که چه نوع بریگزیتی ما می خواهیم و در آینده می خواهیم کشورمان به چه شکل باشد و همچنین به چه کسی می توان حقیقتا برای دفاع از منافع کارگران اعتماد کرد.

این در حالی است که ترزا می بروکسل را متهم به اعمال نفوذ در انتخابات انگلیس و افزایش تنش با کشورش کرده و از رای دهندگان انگلیسی خواسته یک اکثریت بزرگتر در پارلمان به او بدهند تا قدرتش در مذاکرات افزایش پیدا کند.

در همین راستا مارتین هووه کیوسی، یک وکیل حزب محافظه کار انگلیس از ترزا می خواست تا "دست رهبران اروپا را برای همه رو کند" و خواهان تشکیل یک دادگاه بین المللی مستقل برای بررسی مشروعیت تقاضاهای اتحادیه اروپا از انگلیسی برای صورت حساب جدای ۱۰۰ میلیارد یورویی را مطرح کند.


نظر شما :