احتمال تشدید تحریم‌های آمریکا علیه ونزوئلا

۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۲۱:۰۵ کد : ۱۹۶۸۷۷۹ سرخط اخبار

یکی از مسئولان وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد، واشنگتن ممکن است تحریم های جدیدی را علیه ونزوئلا وضع کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مایکل فیتز پاتریک، یکی از مسئولان وزارت خارجه آمریکا در جمع خبرنگاران اعلام کرد: ما با کشورهای دیگر در منطقه درباره اعمال تحریم های جدید علیه ونزوئلا همکاری می کنیم. این تحریم ها ممکن است به صورت گروهی یا به صورت یک جانبه از سوی آمریکا اعمال شود. همچنین ممکن است برخی افراد بیشتر در این کشور از سوی آمریکا تحریم شوند.

این اظهارات در حالی بیان شد که رییس جمهور ونزوئلا برای رفع نآرام ها در این کشور طرح جدید را مطرح کرد.

مادورو دوشنبه اعلام کرد یک "مجلس مردمی" از رای دهندگان تشکیل خواهد داد اما معترضان می گویند این اقدام می تواند کنگره ملی ونزوئلا را تضعیف کند.

مادورو، مخالفان خود را متهم کرده که در حال برنامه ریزی برای کودتا هستند و گفته است تشکیل مجلس جدید برای بی اثر کردن اقدامات مخالفان دولت ضروری است. انریکه کاپریلس، رهبر مخالفان چنین مجلسی را "کلاهبرداری" قانونی خوانده است.

رهبران اپوزیسیون معتقدند که این طرح مادورو "توطئه ای است تا او بتواند انتخابات منطقه ای امسال و انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۸ را لغو کند." نظرسنجی ها نشان می دهد، سوسیالیست ها در هر دو انتخابات شکست می خورند. اقتصاد ونزوئلا اکنون با تورم سه رقمی و کمبود مواد غذایی و سایر کالاهای اساسی مواجه است.

مادورو می گوید این نهاد تازه از شهروندان عادی تشکیل خواهد شد و پارلمان را که در کنترل مخالفان است، دور خواهد زد. او گفته که این نهاد تازه بحران سیاسی کشور را با سد کردن تهدیدهای مخالفان حل خواهد کرد. با این حال، خولیو بورخس، رئیس پارلمان ونزوئلا هم می گوید کوشش برای ایجاد یک مجمع جدید از رای دهندگان "تلاشی برای ضایع کردن حق رای مردم و گام دیگری در جهت کودتای سیاسی" است.


نظر شما :