پنس: صبر راهبردی آمریکا در قبال کره شمالی به پایان رسیده است

۲۸ فروردین ۱۳۹۶ | ۱۹:۱۴ کد : ۱۹۶۸۴۱۴ سرخط اخبار

معاون رئیس جمهور آمریکا در سفر به کره جنوبی گفت: صبر راهبردی این کشور در قبال کره شمالی به پایان رسیده است و از چین خواست برای فشار بر کره شمالی اقدام کند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا که در کره جنوبی به سر می برد روز دوشنبه (امروز) گفت دوره صبر راهبردی به پایان رسیده است. در رابطه با کره شمالی

به نوشته آسوشیتدپرس، معاون رئیس جمهور آمریکا با بیان اتمام صبر در باره اقدامات کره شمالی و آزمایش های موشکی این کشور گفت که امید است چین باتاثیر فوق العاده ای که دار به کره شمالی فشار آورد.

پنس گفت چین می تواند اهرم فشاری بر کره شمالی باشد تا پیونگ یانگ تسلیحات خود را کنار بگذارد.

وی که روز گذشته آزمایش موشکی شکست خورده کره شمالی را اقدامی تحریک آمیز خوانده بود گفت آمریکا و متحدانش اهداف خود را با روش های صلح آمیز یا هر روش دیگری که لازم بدانند، به دست خواهند آورد تا ثبات را در منطقه ایجاد کنند.

چندی پیش هم رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا در سفر به شرق آسیا همین سخنان را بیان داشت و گفته بود صبر راهبردی آمریکا در قبال کره شمالی به پایان رسیده است.

کره شمالی که از سال گذشته میلادی پیوسته آزمایش های موشکی و اتمی انجام داده این اقدامات را واکنش هایی در پاسخ به تحریکات و تهدیدات آمریکا و کره جنوبی می داند.


نظر شما :