افشاگری کرملین درباره تیم انتخاباتی کلینتون

۲۳ اسفند ۱۳۹۵ | ۲۰:۳۵ کد : ۱۹۶۷۸۶۲ سرخط اخبار

سخنگوی کرملین فاش کرد، اعضای تیم انتخاباتی هیلاری کلینتون در زمان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری با سفیر روسیه دیدار داشته ، وی تاکید کرد که مقامات اروپایی باید دست از شرور جلوه دادن روسیه بردارند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه ایندیپندنت، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین تاکید کرد کشورش هرگز در سیاست های آمریکا مداخله نکرده و این گونه گزارش ها دروغ هستند.

پسکوف در صحبت هایش درمورد سرگئی کیسلیاک، سفیر روسیه در آمریکا گفت: اگر نگاهی به برخی اخبار مرتبط با هیلاری کلینتون در زمان کمپین انتخاباتی بیندازید احتمالا مشاهده خواهید کرد که آنها نشست های زیادی از این دست (با سفیر روسیه) داشته اند.

وی افزود: متخصصان سیاسی زیاد و افراد مختلف در اندیشکده ها هستند که به هیلاری کلینتون یا افرادی که برای او کار می کرده اند مشاوره می دادند.

پسکوف گفت: حملات علیه دولت ترامپ در ارتباط با روابطش با روسیه تبدیل به یک کابوس شده اند و این احمقانه است که فکر کنید روسیه می توانسته در انتخابات آمریکا مداخله کند.

وی افزود: این حقیقت که روسیه اینطور شرور جلوه داده می شود برای ما خیلی عجیب است. ما به شکلی تقریبا غیرمنتظره در جایگاهی قرار گرفته ایم که به نوعی کابوس برای آمریکا تبدیل شده ایم. این تحقیر کردن خود است که بگوییم یک کشور می تواند اینگونه مداخله کند. آمریکا به عنوان یک کشور عظیم و قدرتمند در جهان با سنت های سیاسی بسیار جا افتاده مطرح است و چطور می توان گفت که کشوری دیگر به این آسانی بر فرایند انتخاباتی آن اعمال نفوذ و مداخله کند. این غیرممکن است.

پسکوف ادامه داد: روسیه هرگز نخواسته و نمی خواهد در امور کشور دیگر مداخله کند. یک اقدام منفی از سوی هیلاری کلینتون به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری بود که گفت روسیه تهدید و شیطان اصلی است.

وی افزود: به نظر شما از نظر ما کدام یک بهتر است: کسی که می گوید روسیه شیطان است یا کسی که به  دنبال یافتن نقاط توافق با روسیه است؟ تعامل های اولیه با دولت ترامپ نسبتا امیدوار کننده بوده اند اما روسیه از بابت برخی پاسخ های اخیر ناخرسند است.

کلید واژه ها: هیلاری کلینتون


نظر شما :