تکرار ادعاهای وزیر خارجه بحرین علیه ایران

۲۰ آذر ۱۳۹۵ | ۲۳:۵۰ کد : ۱۹۶۵۳۳۲ سرخط اخبار

وزیر خارجه بحرین امروز شنبه طی نطقی در همایش «گفت وگوی منامه» ضمن تکرار ادعاهای قبلی، خواستار تغییر سیاست های ایران در منطقه شد.

به گزارش فارس، شیخ خالد بن احمد بن محمد آل خلیفه امروز شنبه در همایش «گفت وگوی منامه» از آنچه ایفای نقش ایران در برهم زدن امنیت و ثبات منطقه خواند، انتقاد کرد.

وی مدعی شد که ایران از بیش از 30 سال پیش نقش خطرناکی در منطقه دارد و از هر درگیری در منطقه برای گسترش نفوذ خود بهره می برد و از تروریسم در منطقه حمایت کرده و برای تشکیل ارتش هایی وابسته به ایران در کشورهای عربی به منظور بر هم زدن امنیت و تهدید ثبات منطقه استفاده می کند و از ولایت فقیه برای جذب پیروانی برای خود در جهان بهره می برد.

بنا بر گزارش خبرگزاری آلمان، وزیر خارجه بحرین همچنین گفت که برقراری روابط خوب با ایران تا زمانیکه سیاست های خود را به صورت ریشه ای تغییر نداده و با شفافیت و جدیت با کشورهای منطقه همکاری نداشته باشد، ممکن نخواهد بود.

خالد بن احمد در بخش دیگری از اظهاراتش تصریح کرد که راه درست حل مشکلات منطقه از طریق کشورهای اصلی عربی و موثر همانند عربستان و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس، اردن و مصر و تمامی کشورهایی که تمایل واقعی و صادقانه به همکاری با کشورهای منطقه دارند، میسر خواهد بود.

وزیر خارجه بحرین همچنین نتایج سی و هفتمین نشست شورای همکاری خلیج فارس در بحرین را موفقیت آمیز خواند و آن را گام مهمی در مسیر اقدام مشترک کشورهای عربی برشمرد.

کلید واژه ها: بحرین


نظر شما :