اشتاینمایر: دوران کنونی از زمان جنگ سرد خطرناک‌تر است

۱۸ مهر ۱۳۹۵ | ۱۹:۰۳ کد : ۱۹۶۳۷۵۱ سرخط اخبار

وزیر امور خارجه آلمان در مطلبی در یک نشریه این کشور تاکید کرد تنش ها میان واشنگتن و مسکو وضعیتی "خطرناک تر" از زمان جنگ سرد را به وجود آورده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، فرانک والتر اشتاینمایر، وزیر امور خارجه آلمان در مقاله ای در نشریه "بیلد" گفت، روابط میان آمریکا و روسیه به سطح پایین بی سابقه ای رسیده است.

اشتاینمایر در این مقاله 214 کلمه ای عنوان کرد: این سفسطه است که تصور کنیم وضعیت فعلی مثل جنگ سرد است. دوران کنونی متفاوت با آن زمان و خطرناکتر است.

وزیر خارجه آلمان عنوان کرد: بحران اوکراین، جنگ سوریه و کاهش همکاری در زمینه مواد هسته ای میان دشمنان جنگ سرد سابق از جمله دلایل فضای خطرناک فعلی هستند.

وی بخش عمده تقصیر "تحریک به جنگ سرد جدید" را بر دوش روسیه گذاشته و نوشت: در زمان جنگ سرد آمریکا و روسیه خط قرمز هایی داشته و آنها را رعایت می کردند اما در فضای چند قطبی جدید فعلی درگیری های منطقه ای بیشتر موجب شده که ژئوپلتیک غیرقابل پیش بینی تر شود.

اشتاینمایر تصریح کرد: اما به رغم همه این سرخوردگی ها، نارضایتی ها و بی اعتمادی عمیق در میان دو طرف ما باید همچنان به دنبال راه هایی برای پایان دادن به جنون جنگ در سوریه باشیم. آمریکا و روسیه باید به مذاکره ادامه دهند.

وی همچنین از مسکو خواست تا دمشق را تحت فشار قرار داده و اجازه به ورود کمک های انساندوستانه به شهر محاصره شده حلب بدهد.


نظر شما :