توصیه پاپ به شرکت‌کنندگان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

۱۲ مهر ۱۳۹۵ | ۱۶:۲۱ کد : ۱۹۶۳۵۹۴ سرخط اخبار

رهبر کاتولیک های جهان خطاب به کاتولیک هایی که قرار است در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر آمریکا شرکت کنند، گفت که به دقت پیشنهادهای نامزدها را بررسی کنند و بعد از روی آگاهی تصمیم گیری کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه نشنال کاتولیک ریپورتر، پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک های جهان در مسیر بازگشت از سفرهایش به گرجستان و جمهوری آذربایجان به سوالی درباره کاتولیک هایی که نه از نامزدی هیلاری کلینتون و نه دونالد ترامپ رضایت دارند و توصیه به آنها پاسخ داد.

او گفت: هرگز درباره کمپین های انتخاباتی سخنی نمی گویم. مردم مستقل هستند. تنها می توانم بگویم که پیشنهادات را با دقت مطالعه کرده، توکل کنید و با آگاهی انتخاب کنید.

پاپ در ادامه سخنانش درباره انتخابات آمریکا، درباره انتخاب نامزدهای سیاسی به صورت کلی تر و خارج از مفاهیم رقابت ریاست جمهوری پرداخت. او گفت: زمانی که در یک کشوری دو یا سه یا چهار نامزد نتوانند مردم را راضی کنند، این به معنای آن است که حیات سیاسی در آن کشور احتمالا خیلی "سیاست زده" شده است. یکی از وظایف کلیسا این است که درباره داشتن فرهنگ سیاسی آموزش دهد. کشورهایی هستند، به گمانم در آمریکای لاتین، که بسیار سیاست زده هستند و فرهنگ سیاسی ندارند.  

رهبر کاتولیک های جهان در ادامه به برنامه سفرهایش در سال 2017 اشاره کرد و گفت که به پرتغال، هند و بنگلادش سفر خواهد کرد. او همچنین ابراز امیدواری کرد که بتواند به آفریقا سفر کند اما هنوز اطمینان نداشت که به کدام کشور خواهد رفت و گفت که این مساله به وضعیت سیاسی و جنگ ها در آنجا بستگی دارد.


نظر شما :