عباس آماده دیدار و گفت‌وگو با طرف اسرائیلی است

۱۱ مهر ۱۳۹۵ | ۲۰:۲۶ کد : ۱۹۶۳۵۷۹ سرخط اخبار

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با تاکید براینکه فلسطین به مبارزات خود ادامه می دهد، اظهار داشت، طرف فلسطینی درهای گفتگو را نبسته و ما دست خود را برای مذاکره و دیدار با طرف اسرائیلی دراز کرده ایم.

به گزارش ایسنا، به نقل از سابت شبکه خبری الجزیره، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در سخنرانی در افتتاحیه کنفرانس "مهاجران استان بیت لحم" گفت: طرف فلسطینی درهای گفتگو با طرف اسرائیلی را نبسته و دستان ما برای صلح ودیدار با اسرائیلی ها دراز شده است.

این سخنرانی عباس تنها یک روز پس از مشارکتش در مراسم تشییع جنازه شیمون پرز، رئیس سابق رژیم صهیونیستی در قدس غربی و انتقادات شدید گروه های فلسطینی نسبت به این امر بود. "در این میان جنبش فتح این اقدام عباس را، پیام صلح فلسطینی به جهان" دانست.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین افزود: اخیرا درهای گفتگو و مذاکره میان ما و اسرائیلی ها بسته شد اما ما این درها را نبسته ایم و دستان ما همواره به سوی همسایگان مان باز است و آنها را به گفتگو برای صلح دعوت می کنیم. با هم گفتگو می کنیم اگر خواستی و پذیرفتی تمامی کشورهای عربی و اسلامی تو را به رسمیت خواهند شناخت.

عباس ادامه داد: دستان ما برای گفتگو و دیدار با طرف اسرائیلی جهت دستیابی به راه حلی و توقف شهرک سازی ها و رعایت توافقنامه های دوجانبه گشوده است.

وی در پایان تاکید کرد: ما مبارزه کرده ایم و باز هم به مبارزه خود ادامه می دهیم تا ثابت کنیم که فلسطین در نقشه جهان وجود دارد. ما در بسیاری از سازمان های بین المللی عضو هستیم اما بسیاری از مسائل مانده که هنوز حل نشده است از جمله تشکیل کشورهای مستقل فلسطین به پایتختی قدس شرقی.


نظر شما :