اولاند: پاسخ آمریکا به حملات 11 سپتامبر تهدیدات تروریستی را افزایش داد

۲۲ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۸:۰۵ کد : ۱۹۶۳۰۷۱ سرخط اخبار

رئیس جمهوری فرانسه با انتقاد شدید از واکنش آمریکا به حملات 11 سپتامبر گفت که حملات تروریستی در غرب ریشه در پاسخ اشتباه واشنگتن به این حملات دارد.

به گزارش فارس به نقل از فرانس 24، فرانسوا اولاند رئیس جمهوری فرانسه در سالگرد حوادث 11 سپتامبر گفت؛ پاسخ آمریکا به حملات 11 سپتامبر که به جای از بین بردن تهدید تکفیری، منجر به ایجاد عواقب جنگ عراق شد اکنون در فرانسه نیز احساس می شود. 

اولاند در اظهار نظری در اکانت خود در شبکه اجتماعی با گرامیداشت یاد و خاطره قربانیان حوادث 11 سپتامبر نوشت: بله در آن روز ما همه آمریکایی بودیم. 

وی با انتقاد از اقدامات دولت امریکا درباره این حملات افزود: پاسخ دولت آمریکا به این حملات به جای ریشه کن کردن این تهدید آن را به منطقه گسترده تری توسعه داد و حتی فرانسه نیز که از حضور در ائتلاف آمریکا برای جنگ با عراق طفره رفته بود اکنون یکی از قربانیان این تهدید است. 

فرانس 24 نوشت؛ اظهارات اولاند به ظهور داعش و رشد و گسترش تفکرات القاعده در عراق اشاره دارد که اکنون به سوریه نیز تسری یافته و علیه غرب نیز چندین حمله تروریستی انجام داده است.

اولاند اضافه کرد که هر حمله تروریستی مانند نمایش مجدد حملات 11 سپتامبر است؛ اجساد قربانیان، خانواده های غمزده و سرنوشت محتوم.

کلید واژه ها: 11 سپتامبر


نظر شما :