کوربین: استعفا نمی دهم

۱۹ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۴:۱۳ کد : ۱۹۶۲۰۲۵ سرخط اخبار

رهبر حزب "کارگر" انگلیس اعلام کرد، حتی اگر حزبش در انتخابات پارلمانی آتی شکست بخورد، ممکن است در سمت خود به عنوان رهبر حزب کارگر باقی بماند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه ایندیپندنت، این در حالی است که جان مک دانل، وزیر دارایی دولت در سایه انگلیس پیشتر اعلام کرده بود که اگر حزب کارگر در انتخابات پارلمانی آتی شکست بخورد، وی و متحد سیاسی دیرینه اش فورا استعفا خواهند داد.

وی گفت: معمولا هر یک از رهبران حزب کارگر که در انتخاباتی شکست بخورد، این کار را انجام می دهد.

اما جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر در جریان مصاحبه با روزنامه هافینگتون پست ضمن رد اظهارات جان مک دانل مبنی بر اینکه در صورت شکست حزب کارگر استعفای این دو مقام قطعی است، گفت: هیچ چیز قطعی نیست. اجازه دهید نتایج انتخابات پارلمانی آتی را که ممکن است چهار سال دیگر برگزار شود، پیش بینی نکنیم.

کوربین در پاسخ به این سوال که اگر نتایج نظرسنجی ها بهتر نشود و حزب کارگر کرسی های خود در پارلمان را از دست دهد، آیا استعفا می دهد یا خیر گفت: اعضای حزب کارگر کنترل اتفاقات را کاملا در دست دارند. آن ها تصمیم خواهند گرفت.

اگرچه استعفا دادن الزامی نیست اما آخرین باری که رهبر یکی از احزاب مهم در انتخابات پارلمانی شکست خورد و به رهبری خود ادامه داد به سال 1987 میلادی باز می گردد.

کوربین در واکنش به انتقادات صورت گرفته از شیوه رهبری اش گفت: ایده رهبر همه چیز تمام بودن چیزی است که در دموکراسی خیلی خوشایند و سالم نیست. این مساله به جوامع و مردم مربوط است.

کلید واژه ها: حزب کارگر


نظر شما :