کارتر: باید در نابودی سرطان داعش تعجیل کنیم

۱۵ مرداد ۱۳۹۵ | ۲۳:۴۶ کد : ۱۹۶۱۹۲۱ سرخط اخبار

وزیر دفاع آمریکا در اظهاراتی تاکید کرد مبارزه با گروه تروریستی داعش همچون نبرد با سرطان است و باید "هرچه سریعتر" این سرطان را ریشه کن کرد و در همین راستا ائتلاف مبارزه با داعش تحت رهبری آمریکا باید حملاتش علیه داعش را تشدید کند.

به گزارش ایسنا، اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا در گفت وگو با شکبه خبری فاکس نیوز گفت که به اعضای ائتلاف مبارزه با داعش گفته باید اقدامات بیشتری در جنگ با داعش انجام دهند.

وی خاطر نشان کرد: آمریکا بر تلاش خود علیه داعش افزوده و از اعضای ائتلاف نیز خواسته بیشتر در این نبردها دخیل شده و فعالیت بیشتری انجام دهند چون ما باید هر چه سریعتر در این جنگ پیروز شویم.

کارتر گفت: داعش باید در عراق و سوریه یعنی جایی که این سرطان آغاز شد نابود شود. وی افزود: البته این کافی نیست، چون آنها به افغانستان و به لیبی نیز سرایت کرده اند.

ائتلاف مبارزه با داعش تحت رهبری آمریکا طی دو سال گذشته، دست به حملات هوایی در عراق و سوریه علیه گروه داعش زده است؛ حملاتی که بخشی از آنها برای حمایت از نیروهای زمینی درگیر با این تروریستها انجام شده اند.

وزارت دفاع آمریکا چند روز پیش اعلام کرد، ارتش این کشور، به درخواست "دولت وحدت ملی" اقدام به حملات هوایی علیه مواضع داعش در این کشور کرده است. وزارت دفاع آمریکا می گوید: در حال حاضر هنوز زمان مشخصی برای پایان دادن به این حملات هوایی علیه داعش در لیبی در نظر گرفته نشده است.

اشتون کارتر در گفت وگو با برت بایر مجری شبکه خبری فاکس نیوز اظهار کرد: عملیات هوایی در لیبی بر شهر «سرت» متمرکز است چرا که شبه نظامیان داعش در این شهر حضور گسترده ای دارند. وی افزود: حمله به مواضعی انجام می شود که ارتش لیبی آن ها را شناسایی و اطلاع رسانی می کند و مطمئن هستم این کار ادامه پیدا خواهد کرد.

همچنین افغانستان هم از دیگر مناطقی است که آمریکا از ارتش آن حمایت کرده و درگیر نبردهایی با گروه های افراط گرا در این کشور از جمله شاخه وابسته به داعش است.

به گفته کارتر، نبرد با داعش باید هرجایی که سلول های سرطانی این گروه به آن سرایت می کنند، انجام شود ولی تمرکز اصلی همچنان بر عراق و سوریه است.

پیش از این شبکه خبری ان بی سی گزارش داده بود بنا بر نقشه ای از فعالیتهای داعش که در کاخ سفید وجود دارد و این شبکه به آن دسترسی پیدا کرده، دولت آمریکا اعتقاد دارد داعش در ۱۸ کشور به طور کامل فعال است.

وزیر دفاع آمریکا، در بخش دیگری از مصاحبه خود گفت در حال حاضر ۳۵۰۰ پرسنل نظامی آمریکایی و همین شمار پرسنل نظامی ائتلاف در عراق، در حال کمک به ارتش و نیروهای امنیتی آن کشور هستند؛ ولی مشخص نیست آیا به نیروی بیشتری در آن کشور نیاز است، و در آن صورت در چه زمانی برای اعزام پرسنل نظامی جدید در نظر گرفته خواهد شد.

همزمان با این مصاحبه کارتر با شبکه خبری فاکس نیوز، باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا نیز در جمع خبرنگاران از پیشرفت های ائتلاف تحت رهبری واشنگتن علیه داعش ابراز رضایت و تاکید کرد: به طور حتم این گروه نابود خواهد شد. وی گفته است خطر حملات پراکنده داعش همچنان یک "تهدید واقعی" است.

کلید واژه ها: کارتر


نظر شما :